ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پیشنهاد استاندار خراسان شمالی به وزیر جهاد کشاورزی:

نسخه کشاورزی ویژه خراسان شمالی تهیه شود/ حمایت ویژه فقط از چند محصول

اترک/ عقیلی: استاندار خراسان شمالی از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با تهیه نسخه کشاورزی مختص استان موافقت کند.

به گزارش اترک؛ روز گذشته کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در راس هیئتی در قالب سفری دو روزه به خراسان شمالی سفر کرد.
وی روز گذشته با همراهی استاندار، واحد تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در بجنورد را افتتاح و همچنین با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیدار کرد. برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان نیز پایان بخش برنامه‌های روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی در خراسان شمالی بود که تا ساعت ۲۲ به طول انجامید.
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی، نمایندگان بخش‌ها و دستگاه مختلف به بیان موضوعات و مشکلات استان پرداختند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد تا نسخه کشاورزی مخصوص خراسان شمالی تهیه شود.
محمد علی شجاعی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی، نسخه های مشابه برای ۳۱ استان کشور نوشته می‌شود که بسیار نا درست است. هر منطقه و استان دارای اقلیم، خاک، رطوبت و ویژگی های خاص خودش است.
شجاعی افزود: باید از محصولاتی که در یک استان دارای مزیت نسبی است حمایت کرد و محصولاتی که مزیت نسبی ندارد را کم کم از دایره حمایت دولتی خارج کرد.
وی افزود: به عنوان مثال استان خراسان شمالی در تولید زعفران، انگور، صنایع  نوغانداری و... در کشور جزو استان های پیشتاز است. پیشنهاد ما این است تا عمده حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت برروی این محصولات انجام گیرد تا صنایع پایین دستی آن نیز به شکلی ویژه در استان ایجاد شود و خراسان شمالی به قطب این محصولات تبدیل شود. حمایت های دولتی از سایر محصولات نیز کاسته شود و به محصولات استان های دیگر با مزیت نسبی اختصاص یابد.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه کشاورزان ما سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ما به حساب می‌آیند گفت:  اما به علت مشکلاتی که در حوزه کشاورزی و تصمیم گیری های نادرست وجود دارد، درآمد مطلوبی ندارند و به دنبال مهاجرت هستند. با تهیه نسخه مختص کشاورزی خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت، می توانیم از این این موضوع جلوگیری نماییم. وزیر جهاد کشاورزی نیز در ادامه این جلسه به سوالات و دغدغه های مسئولان و نمایندگان حاضر در جلسه پاسخ داد و به تشریح وضعیت کشاورزی کشور و مشکلات این وزارتخانه پرداخت.
کاظم خاوازی از پیشنهاد استاندار خراسان شمالی برای تهیه نسخه کشاورزی مختص استان استقبال کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر این موضوع را عملیاتی کنیم.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه