ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

خلع ید زمین نمایشگاه بجنورد در انتظار رای دادگاه

معاون املاک و حقوق اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این اداره کل درخواست خلع ید زمین و قلع و قمع مستحدثات نمایشگاه بین‌المللی بجنورد را به محاکم قضایی برده و اجرای آن منتظر رای دادگاه است.

به گزارش ایرنا، مجتبی ایران‌پناه اظهار کرد: دادخواست خلع زمین نمایشگاه توسط محاکم قضایی در جریان رسیدگی بوده و شعبه آن هم تعیین شده است.

وی افزود: شرکت نمایشگاهی ۹ سال زمین را در اختیار داشته و در این مدت نمایشگاه های زیادی برگزار شده، اما در این مدت، پولی به دولت پردخت نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی، اختلاف بر سر قیمت زمین نمایشگاه بین المللی است، هیات مدیره نمایشگاه خواستار پرداخت پول زمین به قیمت یک دهه پیش و زمان واگذاری هستند، اما بر اساس قانون، پول زمین باید به قیمت روز پرداخت شود.

معاون املاک و حقوق اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت زمین بارها توسط کارشناسان دادگستری، تعیین و به هیات مدیره شرکت نمایشگاه، ابلاغ شده است اما آنان از پرداخت آن امتناع کرده اند.

ایران‌پناه با اشاره به اینکه مهلت کارشناسی ها هم به سر رسیده است و در صورت اعلام پرداخت پول زمین به قیمت روز، باید کارشناسی ها دومرتبه انجام شود، گفت: پول زمین در موعدمقرر، پرداخت نشده است و اکنون راه و شهرسازی استان، دادخواست خلع ید را به محاکم قضایی برده است.

وی با بیان اینکه حدود هشت هکتار زمین در اختیار شرکت نمایشگاهی است، افزود: دریافت اجرت المثل ایام تصرف آن به مدت ۹ سال هم از دستگاه قضا درخواست شده است و تلاش داریم تا، اجرت مربوط به برگزاری نمایشگاه های مختلف که منجر به کسب درآمد برای بخش خصوصی شده است، محاسبه و دریافت کنیم.

وی اظهار داشت: تحقق خواسته شرکت نمایشگاهی مبنی بر واگذاری زمین با قیمت سال های گذشته میسر نیست و زمین باید با قیمت کارشناسی در اختیار این شرکت قرار گیرد.

معاون املاک و حقوق اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: قیمت زمین باید بر اساس قیمت کارشناسی شده باشد و نمی توان زمین را با قیمت سال های پیش به این شرکت واگذار کرد و این امر برای صیانت از حقوق مردم و جلوگیری از تضییع حق مردم است.

علی اکبر خدابنده، مدیرعامل وقت نمایشگاه بین المللی بجنورد هم پیش از این، بلاتکلیفی سند زمین را سدی برای توسعه این نمایشگاه و سرمایه گذاری در آن عنوان  کرده و گفته بود که زمین هشت هکتاری این نمایشگاه در اختیار ما است اما دریافت سند به علت اختلاف نظر بر سر قیمت واگذاری این زمین، تاکنون به طول انجامیده است.

به گزارش ایرنا، بلاتکلیفی نمایشگاه بین المللی بجنورد و چانه زنی بر سر قیمت زمین تا کنون ادامه داشته است و شرکت نمایشگاهی خواستار واگذاری زمین با قیمت سال های گذشته است و در برابر پرداخت بهای زمین با قیمت روز که توسط کارشناسی رسمی دادگستری تعیین می شود، مقاومت نشان داده است.

بر اساس این گزارش نمایشگاه بین المللی در بجنورد تاکنون بلاتکلیف مانده و برای توسعه آن اقدام جدی انجام نشده است و واگذاری زمین به ساخت نمایشگاه بین المللی در سایت ارکان بجنورد یک دهه است که به علت تعیین قیمت با مشکل روبه رو بوده و توسعه آن در حد ۲ سوله باقی مانده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه