ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش کرایه ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی سواری‌های روستایی در استان

پس از اجرای قانون مدیریت مصرف بنزین در کشور٬ تنها موضوعی که در خراسان شمالی باعث افزایش برخی قیمت‌ها شده٬ وجود خودروهای کرایه بر شخصی و افزایش نرخ کرایه توسط آن‌ها است.

به نقل از تسنیم، با اجرایی شدن طرح افزایش نرخ بنزین در کشور، مسئولان ارشد خراسان شمالی هم با برگزاری جلسات متعددی به صورت روزانه همچون تنظیم بازار به دنبال آن هستند که هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاها و نرخ حمل و نقل عمومی در سطح استان رُخ ندهد تا معیشت مردم سخت نشود.

در همین راستا فرمانداران شهرستان‌های استان در جلسه هماهنگی امور اقتصادی استان که با حضور استاندار خراسان‌شمالی برگزار شد به آخرین وضعیت و مشکلات شهرستان محل خدمت خود پرداختند.

ملک بهمن شیردل با اشاره به استقبال سواری‌ها در مرکز استان به گاز LPG اظهار داشت: از نخستین دقایق اجرایی شدن این طرح شاهد صف طولانی سواری‌ها به منظور استفاده از گاز مایع و CNG بودیم که امیدواریم با تدابیر لازم شاهد ایجاد نُرم طبیعی در صف‌های گاز باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان بجنورد از افزایش کرایه 30 تا 100 درصدی سواری‌های روستا به شهر طی چند روز گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه برخی از سواری‌هایی که از روستا به شهر وظیفه حمل و نقل مسافر را بر عهده دارند کرایه‌های خود را از 30 تا 100 درصد افزایش دادند که البته این خودروها سواری شخصی هستند و جز ناوگان حمل و نقل عمومی به شمار نمی‌روند.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی در سطح شهرستان نبودیم٬ گفت: با توجه به کمبود برنج خارجی در شهرستان٬ حتماً باید تدابیر خاصی برای کمبود این کالا صورت بگیرد تا مردم دچار نگرانی و سردرگمی نشوند.

 

+کاهش 35 درصدی مصرف بنزین در شیروان

فرماندار شیروان در ادامه از کاهش 35 درصدی مصرف سوخت در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای این طرح با شاهد کاهش 35 درصدی مصرف سوخت در سطح شهرستان هستیم و خوشبختانه به لحاظ جا به جایی مسافر درون شهری مشکلی نداریم اما برخی خودروهایی که از روستا به شهر تردد دارند و فاقد هویت هم هستند مشکلاتی در شهرستان ایجاد کردند.

امین رضا مرآتی هم همانند فرماندار بجنورد به مشکل کمبود برنج پاکستانی در شیروان اشاره کرد و بیان داشت: اگر تا چند روز آتی چاره‌ای در این خصوص اندیشیده نشود قطعاً این مهم خود را در سطح شهرستان به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد.

طاهر رستمی نیز با اشاره به فعالیت جایگاه‌های غیرمجاز سوخت LPG در اسفراین٬ اظهار داشت: تاکنون و پیش از اجرایی شدن طرح، دو مرکز غیرمجاز LPG در اسفراین پلمپ شدند و در حال حاضر تنها دو مرکز گاز مایع در سطح شهرستان فعالیت دارند که این مراکز بمب متحرک محسوب می‌شوند و سبب پیدایش صف‌های طولانی سواری‌ها هم شده است.

فرماندار اسفراین گفت: برخی از خودروها در این مراکز با سیلندر اقدام به دریافت گاز مایع می‌کنند و سپس در مکان دیگری این گاز را به اتومبیل خود تزریق می‌کنند که این اقدام بسیار خطرناک و غیرقانونی است. در حوزه سرویس‌های مدارس و مسافربرهای شخصی هم پس از اجرایی شدن طرح افزایش نرخ بنزین با مشکل مواجه هستیم.

 

+مشکل حمل و نقل عمومی در راز و جرگلان

فرماندار شهرستان راز و جرگلان هم با بیان اینکه هیچ‌گونه تاکسی زردی در سطح شهرستان فعالیت ندارد٬ افزود: در حال حاضر 220 مسافربر شخصی در راز و جرگلان فعالیت داشته که پس از سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن کرایه‌های خود رو 2 برابر کرده‌اند که اگر با آن‌ها برخورد شود از حمل و نقل مسافر ممانعت می‌کنند.

زارعی از کمبود آرد در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه با کمبود آرد در سطح شهرستان مواجهیم و آرد به شهرستان به خوبی منتقل نمی‌شود. در برخی از مواقع مسئولان سازمان غله حتی پاسخ تلفن همراه خود را نمی‌دهند.

گل حسنی از افزایش قیمت دام زنده و کودشیمیایی در گرمه خبر داد و اظهار داشت: با افزایش قیمت بنزین قیمت دام زنده و کود شیمیایی هم در گرمه افزایش پیدا کرد و در حال حاضر از نبود نیروی تعزیرات حکومتی به منظور مقابله با افزایش قیمت‌ها در گرمه رنج می‌بریم.

فرماندار گرمه با اشاره به تعطیلی جایگاه سوخت کمالی در دوراهی دشت گفت: متاسفانه 10 روز است که جایگاه سوخت بنزین کمالی در دوراهی دشت به علت تعمیرات تعطیل است که سبب پیدایش مشکلاتی شده که امیدواریم شرکت نفت به این مساله ورود پیدا کرده و هر چه سریعتر مشکل را مرتفع کند.

فرماندار جاجرم با بیان اینکه خوشبختانه در سطح شهرستان با مشکل خاصی رو به رو نیستیم تصریح کرد: اوضاع تحت کنترل است اما به دلیل کمبود آرد در روستاهای جاجرم، روزهای گذشته شاهد تعطیلی 3 نانوایی در روستاهای شهرستان بودیم که سازمان غله باید نسبت به در اختیار قرار دادن آرد به نانوایی‌ها اهتمام بورزد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه