ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۲ هکتار از کشتزارهای اسفراین در آتش سوخت

اترک: مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: دو هکتار از کشتزارهای این شهرستان، واقع در حومه جنوبی شهر اسفراین روز گذشته در آتش سوخت.

به گزارش اترک، فائزه تاج آبادی اظهار داشت: در این حادثه یک هکتار گندمزار و یک هکتار از علفزارهای همجوار آن در محدوده کمربندی جنوبی اسفراین خاکستر شد.

وی افزود: با اقدام به موقع آتش نشانان و نیز کمک افراد محلی، این آتش سوزی، که می‌توانست گسترش یافته و خسارات بسیاری برجای بگذارد، مهار شد.

تاج آبادی با تقدیر از تلاش ماموران آتش نشانی اسفراین در مهار این حادثه گفت: اگر این میزان آتش به سایر گندمزارهای اطراف سرایت می‌کرد ۱۰۰ هکتار از گندمزارهای این منطقه دچار حریق می‌شد و زحمت یک ساله کشاورزان بر باد می‌رفت.

وی افزود: بر اساس بر آورد اولیه بر اثر این آتش سوزی ۵ تن گندم به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال از بین رفته است.

تاج آبادی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، افزود: به علت نزدیکی گندمزارهای منطقه با جاده کمربندی اسفراین، به احتمال زیاد عامل انسانی غیرعمد در بروز آتش سوزی دخیل بوده است.

به گزارش ایرنا امسال ۵۵۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان اسفراین، زیر کشت گندم آبی، ۲۵۰۰ هکتار گندم دیم و ۴۵۰۰ هکتار نیز زیر کشت جو رفته است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که معیشت نیمی از مردم آن از راه کشاورزی می‌گذرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه