ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از کاهش سن اعتیاد خبر می‌دهد؛ 14 ساله‌های معتاد

اترک/ عقیلی روز گذشته نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استانداری برگزار شد.

به گزارش اترک؛ بعضی از آماری که در این جلسه اعلام می‌شد به قدری تأمل برانگیز بود که مورد پرسش دوباره و سه باره خبرنگاران قرار می‌گرفت تا از صحت آن‌ها مطمئن شوند.

"تریاک، پرمصرف‌ترین ماده مخدر توسط دانش آموزان استان"، "کاهش سن شروع مصرف سیگار و قلیان بین نوجوانان به 14 سال"، "وجود 45 هزار معتاد 15 الی 65 سال در استان" بخشی از آمار و ارقامی بود که در این نشست خبری از سوی حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و احمد ریواده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اعلام شد.

+ متوسط سن اعتیاد، 33 سال

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در این نشست با اشاره به اینکه اعتیاد در خراسان شمالی تبدیل به بلای خانمان سوز شده است، گفت: متاسفانه این استان در شیوع اعتیاد رتبه ششم کشوری را دارد و حدود 45 هزار نفر از جمعیت 15 الی 65 سال این استان معتاد هستند.

ولی الله حیاتی افزود: بیشترین شیوع اعتیاد در جامعه کارگری و دانش آموزی استان است. به طوری که نرخ شیوع مصرف مواد مخدر بین کارگران استان 32 درصد بوده و از این حیث رتبه چهارم کشور را داریم.

وی ادامه داد: گرایش دانش آموزان استان نیز به مصرف مواد مخدر قابل توجه بوده و نرخ شیوع مصرف مواد مخدر بین آن‌ها به حدود دو درصد رسیده است.

حیاتی اظهار داشت: میانگین سن اعتیاد در این استان 33 سال بوده و تریاک با 62 درصد بیشترین مخدر مورد مصرف معتادان است.

وی از تهیه دو سند مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، روانگردان ها و پیش سازها و همچنین سند تحول نظام مدیریت و ساماندهی معتادان متهاجر خراسان شمالی به دستورات استاندار خبر داد و افزود که این دو سند چراغ راه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر در استان خواهد بود تا به وسیله آن بتوان با اعتیاد مقابله کرد.

 

+ سن اعتیاد، 14 سال

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این جلسه، سن آغاز اعتیاد به مصرف مواد مخدر در استان را روبه کاهش دانست و افزود: سن شروع مصرف مواد در استان به 14 سال رسیده و نوجوانان از این سن به مصرف سیگار و قلیان روی می‌آورند.

احمد ریواده گفت: متاسفانه دانش آموزان به سمت استفاده از مواد مخدر سنتی نیز کشیده شده‌اند و بر اساس تحقیقات ما، تریاک پرمصرف‌ترین ماده مخدر توسط دانش آموزان استان شناخته شده است.

وی ادامه داد: استان ما ششمین استان جوان کشور است و به تبع آن در حوزه آسیب‌های اجتماعی بیش از دیگر استان‌ها در معرض خطر قرار داریم.

وی با بیان اینکه در کنار شاخص درمان، کاهش مرگ و میر معتادان را هم مد نظر داریم، افزود: در این شاخص توانسته‌ایم 37 نفر فوتی در سال 96 را به 24 نفر در سال 97 کاهش دهیم.

 

+ خانواده، عامل اصلی اعتیاد

ریواده نخستین عامل شناسایی شده اعتیاد را خانواده عنوان کرد و افزود: در هر خانواده‌ای که یک نفر معتاد باشد کودکان نیز به سمت اعتیاد گرایش خواهند یافت. بر همین اساس اکنون حوزه آموزش‌های خود را سمت خانواده‌ها برده‌ایم.

وی دومین عامل گرایش به اعتیاد بین جوانان و نوجوانان را لذت جویی خواند و گفت: باید با ایجاد امکان دسترسی آسان به محیط‌های ورزشی، فرهنگی و هنری زمینه‌های لذت جویی جوانان و دیگر افراد جامعه به این سمت کشیده شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه