ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سرانجام انتقال تیم فوتبال دسته یکی خونه به خونه بابل به خراسان شمالی چه می‌شود؟ خونه به خونه در به در

اترک/ وحدانی: اخیراً موضوع خرید و انتقال تیم فوتبال دسته یکی خونه خونه بابل در مازندران به خراسان شمالی مطرح شد که طی نشست دو روز گذشته استاندار خراسان شمالی و مجمع نمایندگان استان با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد با پرداخت هزینه دو میلیارد تومانی از سوی مجتمع آلومینا جاجرم به این استان منتقل شود.

*پرده اول: پیگیری استاندار و دستور وزیر صنعت

وزیرصنعت، معدن و تجارت پس از ارائه توضیحات و دفاعیه استاندار خراسان شمالی برای مدیریت تیم لیگ دسته یکی فوتبال، دستور خرید مدیریت تیمی از لیگ دسته یک فوتبال را به شرکت آلومینای جاجرم خراسان شمالی ابلاغ کرد.

گفته می‌شود با ارائه توضیحات و جمع بندی مطالب توسط شجاعی استاندار خراسان شمالی، رحمانی وزیر صمت دستور اقدام سریع مبنی بر حمایت مالی شرکت آلومینای خراسان شمالی در خصوص خرید امتیاز و پرداخت هزینه‌های مدیریت تیم لیگ دسته یکی فوتبال خونه به خونه استان مازندران را صادر کرده است.

 

*پرده دوم: مخالف با انتقال تیم از مازندران

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در گفت و گو با ما، مخالفت این اداره کل با انتقال تیم فوتبال خونه به خونه بابل به استان دیگر را اعلام کرد و گفت: در خصوص انتقال تیم دسته یک فوتبال خونه به خونه بابل اطلاعات کاملی ندارم و اطلاعاتم تنها بر اساس اخبار مندرج در رسانه‌ها است. اما باید گفت براساس آیین نامه، نقل و انتقالات لیگ برتری منوط به موافقت اداره کل ورزش و جوانان است از این جهت اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با انتقال این تیم به استان دیگر مخالف است.

عادل عالیشان اظهار کرد: اگر مالک توانایی تیم داری ندارد نسبت به اینکه شخص دیگری در مازندران عهده دار این تیم شود اقدام می‌کنیم اما با موضوع انتقال تیم فوق الذکر به استان دیگر کاملاً مخالف هستیم.

بهروان رئیس هیات فوتبال استان مازندران نیز در گفت و گو با ما افزود: بنده هم از طریق رسانه‌ها در جریان فروش و انتقال تیم لیگ دسته یک فوتبال خونه به خونه بابل به خراسان شمالی قرار گرفتم و تا این لحظه اطلاعی از سوی این باشگاه به هیات فوتبال مازندران داده نشده. برای موافقت و یا مخالفت انتقال نیز بایستی کمیسیون ماده ۵ در اداره کل ورزش و جوانان مازندران تشکیل شود.

 

*پرده سوم: واگذاری خونه به خونه به خراسان شمالی

حمید قاسم زاده دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی هم در گفت و گو با ما گفت: استاندار ورزشی خراسان شمالی از خرید تیم توسط استان حمایت کرده و امتیاز تیم لیگ دسته یکی فوتبال خونه به خونه بابل به استان ما به امضا رسیده است.

وی اظهار کرد: بنده هم براساس اخبار مندرج در رسانه‌ها مطلع شدم که اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با انتقال این تیم مخالف است و اگر چنین موضوعی وجود داشته باشد بایستی رایزنی شود و اگر هم ختم به نتیجه نشود منتفی خواهد شد.

 

*پرده چهارم: تیم استان دیگری را می‌خریم

کوروش بهادری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ما گفت: مجوز خرید این تیم اخذ شده و مراحل قانونی آن بایستی طی شود.

وی اضافه کرد: اگر استان مازندران مخالف انتقال تیم باشد و موضوع منتفی شود مشکلی نداریم و از استان‌های دیگر تیم می‌گیریم.

 

*پرده پنجم: مخالفت شورای شهر با تیم داری

سید احمد وکیلی رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر بجنورد هم در گفت و گو با ما اظهار داشت: چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد که استاندار طی تماس تلفنی از شورای شهر تقاضای دو میلیارد تومان پول برای خرید تیم لیگ دسته یک فوتبال خونه به خونه بابل را داشت. شورای شهر نیز این پول را به عنوان قرض پرداخت کرد و تا ریال آخر آن را پس می‌گیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی که بحث جابجایی شهردار بجنورد، مشکلات فضای سبز، حقوق کارکنان و... مطرح است باشگاه و تیم داری به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و اجازه خرید تیم توسط شهرداری و یا سازمان دهیاری شهرداری‌ها را نمی‌دهیم.

وکیلی تصریح کرد: اگر قرار بر تیم داری است بایستی ورزش‌هایی با هزینه کم مد نظر قرار گیرد نه ورزش پر هزینه‌ای مانند فوتبال که همه بازیکنان آن هم غیربومی هستند.

 

*پرده ششم: خونه به خونه به همیاری شهرداری‌ها رسید

با اینکه در رسانه‌ها و فضای مجازی صحبت از انتقال تیم دسته یک فوتبال خونه به خونه به خراسان شمالی توسط آلومینا جاجرم مطرح شد اما روز گذشته شنیده شد در جلسه‌ای موضوع واگذاری این تیم به سازمان همیاری شهرداری‌های بجنورد مطرح شده و این سازمان مالک تیم شده است.

 

*پرده هفتم: اعتراض مردم جاجرم

انتشار خبر خرید تیم فوتبال توسط آلومینای جاجرم در فضای مجازی عکس العمل های زیادی را به دنبال داشت و شماری از فعالان شهرستان جاجرم نیز مخالفت صریح خود را با این موضوع اعلام کرده و گفته‌اند مردم جاجرم در حالیکه این شهرستان از انواع محرومیت‌ها رنج می‌برد اجازه نخواهند داد واحد تولیدی آلومینا مبلغ مذکور را به خرید تیم فوتبال برای شهرستان بجنورد اختصاص دهد.

 

حال با کش و قوس‌های پیش آمده و اخبار ضد و نقیضی که به گوش می‌رسد هنوز هم مشخص نیست تکلیف این تیم لیگ دسته یکی چه خواهد شد و هزینه خرید امتیاز این تیم از سوی آلومینا پرداخت خواهد شد، سازمان همیاری‌ها این وظیفه را بر دوش خواهد کشید یا با پولی که شهرداری به استانداری قرض داده است این اتفاق خواهد افتاد. شاید هم خرید امتیاز تیم خونه به خونه به علت مخالفت مسئولان مازندران منتفی شده و مسئولان ما سراغ تیم دیگری در استانی دیگر بروند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه