ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

راه اندازی بازارچه مرزی در مرز خراسان شمالی با ترکمنستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس از راه اندازی بازارچه مرزی در این استان خبرداد.

به نقل از فصل تجارت، رضا رحمانی در نشست خود با نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس، استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، با اشاره به دارا بودن 300 کیلومترمرز خراسان شمالی با کشور ترکمنستان و نبود یک بازارچه مرزی در این استان گفت: به زودی بازارچه مرزی در این استان راه اندازی خواهد شد که راه اندازی آن به نفع مردم خواهد بود.

وی افزود: فرصت‌های زیادی در خراسان شمالی وجود دارد که تاکنون به آن توجه نشده و بالفعل کردن این فرصت‌ها، نیازمند اصلاح سیاست‌های اجرایی است.

رحمانی با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که در استان انجام می‌شود باید سرچشمه آن در استان باشد ادامه داد: فعالیت‌های موجود در استان همگی باید به اقتصاد استان متصل باشند و این چرخه در خود استان بچرخد.

وی با اشاره به اینکه باید تأثیر وجود هر یک از واحدهای تولیدی در زندگی مردم منطقه نمود پیدا کند اظهار کرد: اگر چرخه اقتصاد در یک منطقه صحیح انجام شود و برای انجام هر یک از فعالیت‌ها از خرید گرفته تا کارگران معادن از ظرفیت‌های بومی استفاده شود، اقتصاد منطقه شکوفا می‌شود و تأثیر آن برزندگی مردم محلی هویدا می‌شود. ما دستور تفویض به استان‌ها را ابلاغ کرده‌ایم و معتقد به اجرای آن هستیم.

وی همچنین با اشاره به مطالعه انجام شده در کشور گفت: 10 استان که دارای اولویت هستند برای طرح‌های مطالعاتی انتخاب شده‌اند که خراسان شمالی یکی آن‌هاست. هدف اصلی از اجرای این مطالعات رفع محرومیت از استان‌ها است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی در حوزه معادن گفت: سرمایه گذاری در حوزه معادن سرب، روی و مس همیشه مورد توجه سرمایه گذاران بوده و اگر مطالعات دقیق و کاربردی روی این استان انجام شود می‌تواند برای جذب سرمایه اقدام کرد که تأثیر آن در زندگی مردم بومی خواهد بود.

رحمانی با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های تولیدی گفت: بخش‌های مختلف از جمله برق موظف هستند که خدمات را کامل به واحد تحویل بدهند.

 

* توسعه زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی

 

در ادامه این نشست شجاعی استاندار خراسان شمالی با ارائه گزارشی از وضعیت خراسان شمالی در بحث صنعت، معدن و تجارت خواستار توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی شد.

وی با اشاره به معرفی 150 پروژه به سرمایه گذاران افزود: برای جذب سرمایه گذاران و کاهش روند اعطای مجوزها در سطح استان، مجوزهای بی نام را که زمان کاهش دریافت مجوزها را به 3 روز کاهش داده است، شروع کرده‌ایم.

شجاعی همچنین از پیوستن خراسان شمالی به شورای توسعه شرق و غرب خبرداد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه