ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

صنایع دستی استان در مسیر تجاری سازی

اترک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: برندسازی و تجاری سازی، هم‌زمان با تقویت آموزش ها از اولویت های کاری ما در بخش صنایع دستی است

به گزارش اترک، حبیب یزدان پناه با اشاره به اینکه چهار محصول صنایع دستی استان دارای مهر اصالت یونسکو هستند و در گام بعدی برای این محصولات در مسیر تجاری شدن و پیدا کردن بازارهای بین المللی تلاش می کنیم، اظهار کرد: تلفیق تجربه با علم روز و حضور فعال و پررنگ بانوان در بخش تولیدات صنایع دستی سبب اقبال به این هنر اصیل در استان شده است.

وی با تأکید بر اینکه برندسازی و تجاری سازی، هم‌زمان با تقویت آموزش ها از اولویت های کاری ما در بخش صنایع دستی است، افزود: اختصاص تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی اتفاق خوبی بود که در سال گذشته بیش از دو برابر سهمیه در استان پرداخت و سبب تقویت کار گروهی و کارگاه‌های تولیدی در زمینه صنایع دستی شد.

یزدان پناه اظهار کرد: برخی صنایع دستی استان از جمله فرش ابریشمی دو روی دویدوخ جایگاه و پایگاه خوبی در بازارهای خارج از کشور پیدا کرده اند و با تمرکز بیشتر بر موضوع تجاری سازی می‌توان فروش بیشتری نیز داشت.

وی گفت: انتخاب بجنورد به عنوان شهر ملی گلیم سفره کردی گامی در جهت جهانی شدن این رشته صنایع دستی استان در آینده است که جشن این انتخاب به زودی با حضور مقامات ارشد سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود.

یزدان پناه افزود: تنوع قومیتی یکی از شاخصه های منحصر به فرد و ارزشمند استان است که در تولیدات صنایع دستی تجلی پیدا کرده و با توجه به ایجاد علاقه مندی در صنعتگران این بخش، وضعیت صنایع دستی روز به روز بهتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: برپایی و حضور فعال در نمایشگاه های سراسری صنایع دستی و معرفی در هفته‌های فرهنگی خراسان شمالی در سایر استان‌ها و ایجاد بازارچه های موقت و دائمی از دیگر برنامه ها در راستای رونق تولید صنایع دستی است.

یزدان پناه با اشاره به اینکه برای 15 هزار و 500 هنرمند صنایع دستی استان کارت صنعتگری صادر شده است، گفت: 61 رشته فعال صنایع دستی در استان وجود دارد که از این تعداد 51 رشته دارای نشان ملی مرغوبیت کالا هستند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه