ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در جمع خبرنگاران اعلام شد؛

قول لاریجانی برای تسریع در تحقق پروژه ریلی استان

اترک/ عقیلی: رئیس مجلس شورای اسلامی قول داد تا پروژه ریلی گرگان-بجنورد-مشهد را برای تسریع در تحقق آن پیگیری کند.

به گزارش روزنامه اترک؛ علی لاریجانی در پایان سفر دو روزه ای که به استان داشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه ریلی گرگان-بحنورد-مشهد یک پروژه راهبردی است که نه تنها برای این استان بلکه برای کل کشور اهمیت دارد.

وی افزود: اجرای این خط ریلی، خراسان شمالی را از بن‌بست خارج کرده و تأثیر زیادی بر رونق اقتصادی خراسان شمالی دارد. لذا علی رغم پیگیری هایی که تاکنون انجام شده، بنده هم با کمک نمایندگان استان شما در مجلس شورای اسلامی تسریع در تحقق این پروژه مهم ریلی را پیگیری می کنم.

 توجه به ظرفیت های خراسان شمالی

علی لاریجانی همچنین در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه اترک، استفاده از ظرفیت های بالقوه استان، ایجاد شرایط برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی، افزایش تولید و تلاش مضاعف برای آبادانی این استان را راهکار تحقق فرمایشات رهبری برای قرار گرفتن خراسان شمالی بین 10 استان برتر کشور دانست.

 دولت کارگزار مناسبی برای امر اقتصادی نیست

رئیس مجلس در جلسه زیرساخت های جاده ای و ریلی خراسان شمالی که در شیروان برگزار شد نیز گفت: دولت از نظر اقتصادی خیلی فربه است و در حقیقت کارگزار مناسبی برای امور اقتصادی نیست.

وی افزود: برای رونق تولید باید زیرساخت و بسترها به گونه ای فراهم شود که بخش خصوصی پای کار بیاید و اقتصاد توسط مردم مدیریت شود. وظیفه دولت در اقتصاد باید صرفا نظارت و هدایت باشد.

وی با اشاره به وجود بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک خراسان شمالی با ترکمنستان گفت: باید از این امکان استفاده کرد، یا بازارچه مرزی در این منطقه ایجاد شود و یا اینکه راهی احداث شود برای ارتباط میان دو منطقه؛ که در این زمینه می توانیم با کشور ترکمنستان به مذاکره بپرداریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

علی لاریجانی در جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی و فرهنگی عشایر که در شهرستان اسفراین برگزار شد نیز با اشاره به اینکه قدردان زحمات عشایر هستیم، افزود: بخش مهمی از تولید کشور بر عهده این قشر زحمت‌کش است و قدردان زحمات آن ها هستیم.

وی ادامه داد: در سالی که رهبر انقلاب اسلامی آن را رونق تولید اعلام کرده اند بار سنگینی بر عهده ما است تا از تولیدکنندگان از جمله عشایر کشور حمایت کنیم.

گفتنی است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 22 خرداد ماه طی سفری دو روزه به دعوت استاندار به خراسان شمالی سفر کرد. حضور در جمع اعضای شورای اداری استان، بازدید از چندین واحد تولیدی، حضور در جشنواره ملی بازی‌های بومی محلی و فرهنگی عشایر شهرستان اسفراین و شرکت در نشست بررسی زیرساخت های جاده ای و ریلی خراسان شمالی در شیروان از جمله مهم ترین برنامه های این سفر بود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه