ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

وصول ۲۸۲ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان

اترک/ وحدانی: مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌شمالی از وصول ۲۸۲ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش اترک، یوسف یعقوبی نژاد در نشست خبری گفت: ازنظر قانون صاحبان مشاغل به سه گروه تقسیم می‌شوند که اولین گروه افرادی هستند که از سه میلیارد بالاتر گردش مالی دارند و دومین گروه ارزش خدماتشان بین یک تا سه میلیارد بوده و آخرین گروه زیر یک میلیارد تومان گردش دارند.

وی با اشاره به صدور دستورالعملی برای گروه سوم و ابلاغ آن افزود: کسانی که زیر ۸۲۸ میلیون تومان در سال فروش داشته باشند، می‌توانند به‌جای تسلیم اظهارنامه، وارد سامانه اینترنتی شده و با تکمیل فرم مرتبط از اظهارنامه مالیاتی معاف شوند.

یعقوبی نژاد اظهار کرد: کسانی که مالیات سال ۹۶ آن‌ها، ۲.۵ میلیون بوده بدون افزایش مالیات می‌توانند فرم مربوطه را تکمیل و کسانی که بین ۲.۵ تا پنج میلیون مالیات پرداخت کرده‌اند با افزایش پنج درصدی، پنج تا 10 میلیون با افزایش ۹ درصدی و بالای ۱۰ میلیون با افزایش ۱۵ درصدی و بدون محاسبه می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند البته برای این کار مختارند و اگر نخواهند باید اظهارنامه را ارسال کنند.

وی با اشاره به لزوم ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط افرادی که سال اول فعالیت خود را سپری می‌کنند، افزود: کسانی که اظهارنامه تسلیم و یا فرم را تکمیل می‌کنند، اگر قادر به پرداخت نقدی مالیات نیستند، می‌توانند طی چهار ماه با اقساط مساوی پرداخت کرده در غیر این صورت شامل جریمه قانونی می‌شوند.

*کسب 25 هزار اظهارنامه مالیاتی طی سال گذشته

مدیرکل امور مالیاتی استان از کسب ۲۵ هزار اظهارنامه مالیاتی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ۵۰ درصد این تعداد توافقی بوده و امیدواریم این رقم در سال جاری به ۷۰ درصد برسد.

وی خطاب به سکه‌داران اظهار کرد: کسانی که در سال ۹۷ تا ۲۰ سکه خریداری کرده‌اند معاف از مالیات هستند اما بیش از این تعداد باید طبق جدولی مالیات بپردازند و اگر بیش از ۲۰۰ سکه خریداری کرده باشند باید تشکیل پرونده دهند و اظهارنامه تسلیم کنند.

 

وصول ۲۸۲ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در سال ۹۷

یعقوبی نژاد از وصول 282 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: ۱۷۶ میلیارد تومان مربوط به مالیات مستقیم، ۱۰۶ میلیارد مربوط به ارزش‌افزوده و همچنین ۹۶ درصد درامد پیش‌بینی‌شده در بودجه محقق شده است.

وی همچنین با اشاره به وصول ۴۵ میلیارد تومان درآمد مالیاتی طی دو ماهه اول امسال اظهار کرد: از سال ۸۷ تاکنون ۳۶۳ میلیارد تومان وصول عوارض ارزش افزوده داشته‌ایم که به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارسال‌شده و از این رقم ۱۸ میلیارد تومانش مربوط به سال جاری است.

 

پرداخت زیان 2 شرکت توسط امور مالیاتی استان

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: این اداره کل زیان دو شرکت بزرگ که متضرر شده بودند را پرداخت کرد.

وی افزود: از هفت شرکت بزرگ استان که اسناد و مدارک خود را ارائه کردند٬ دو شرکت دچار زیان شده بودند که امور مالیاتی زیان آنان را پرداخت کرد.

یعقوبی نژاد گفت: همچنین ۱۸۰ میلیارد ریال از مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان استان در سال گذشته استرداد داده شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه