ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تولیت آستان قدس رضوی:

۹۰۰۰ متر مربع به مساحت کتابخانه آستان قدس رضوی اضافه شد

اترک/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدا را شاکر و سپاسگزارم که نتیجه تلاش مجموعه به بار نشست و نتیجه آن حاصل شد تا حدود ۹۰۰۰ متر مربع به مساحت کتابخانه آستان قدس اضافه شود.

حجت‌الاسلام احمد مروی در مراسم افتتاح گنجینه عظیم آثار مکتوب آستان قدس رضوی که در کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به قدمت موقوفات حرم مطهر رضوی عنوان کرد: اولین وقف برای بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج(ع) که با نیت کتاب و کتابخانه صورت گرفته، مربوط به ۱۱۰۰ پیش است. این وقف در سال ۳۲۷ هجری قمری توسط کشواد ابن املاس، از حکام اصفهان، که یک جلد قرآن خطی را شامل می‌شده، به آستان قدس تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه نذر و وقف کتاب و ایجاد کتابخانه در آستان قدس به قرن‌ها قبل باز می‌گردد، گفت: کتابخانه و مخزن کتاب در آستان قدس رضوی حدود هشت قرن پیش احداث شده و سنت کتابداری و عنوان مکتبه در این بارگاه منور قدمتی بسیار طولانی دارد.

مروی ادامه داد: شکل‌گیری کتابخانه‌ای عظیم در جوار بارگاه رضوی دارای پیام است؛ این کتابخانه‌ کم‌نظیر در قلمرو بارگاه شریف عالم آل محمد این پیام را با خود به همراه دارد که تمدن عظیم اسلامی بر بنیان علم، کتاب، فرهنگ و دانش بنا شده است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: خدمت در بارگاه شریف فرزند رسول‌الله(ص) افتخار است اما خادمان این حریم تنها مرقدداری نمی‌کنند بلکه این بارگاه نورانی کانون هدایت، تعلیم و تربیت انسان‌های تشنه حقیقت است.

وی افزود: بر اساس همین دیدگاه بوسیدن ضریح نقطه پایان زیارت نیست بلکه زیارت نقطه آغاز برای تحول و تکامل انسان به‌ سوی عبودیت خالصانه پروردگار متعال در جهت کسب تقوا و تقرب الهی و پیوند با امام معصوم و حجت خداست.

مروی عنوان کرد: بارگاه شریف رضوی آغازی برای الهام‌گیری در پیمودن راه خوشبختی، هدایت و سعادت است و با نگاهی به زیارت‌های ماثوره اینچنین دریافت می‌کنیم که ائمه اطهار(ع) راهنمایان مسیر هدایت، چراغ‌های نجات‌بخش شب‌های تار، پرچم‌داران علم و تقوا، صاحبان خرد و پناه انسان‌های حقیقت طلب هستند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ائمه هدی(ع) نشانه‌های سعادت، ایمان و زیست مومنانه برای بندگان خداوند هستند؛ لذا با توجه به جایگاه عظیم این بارگاه نورانی آستان قدس تلاش دارد از تمام ظرفیت‌ها برای تربیت و هدایت انسان‌ها و تحقق زیارت متعالی در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر زائران از نورانیت و فیض این مکان مقدس استفاده کند.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی علاوه بر نگهداری و صیانت از آثار ارزشمند اسلام و شیعه دنبال فراهم آوردن زمینه استفاده از این منابع ارزشمند برای بهره‌مندی طالبان علم، دانش و فرهنگ است اما علی‌رغم تمام اقدامات انجام شده تا نقطه ایده‌آل در پیوند زدن علاقه‌مندان به آثار شیعه در اقصی نقاط جهان به این کتابخانه عظیم راه طولانی را باید بپیماییم.

مروی خاطرنشان کرد: کتابخانه جای حبس کتاب نیست بلکه محل رجوع جویندگان علم و پژوهش است؛ از این رو باید از تمام امکانات و فناوری‌های روز جهت فراهم آوردن زمینه معرفی برای بهره‌مندی تمام دانشمندان و دانش‌پژوهان از این میراث بزرگ و کتابخانه ارزشمند استفاده شود تا علاقه‌مندان بتواند از سراسر دنیا با این کتابخانه ارتباط برقرار کرده و از منابع آن استفاده کنند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: فراهم آوردن زمینه بهره‌مندی علاقه‌مندان از سراسر دنیا برای استفاده از کتاب‌های این گنجینه عظیم علاوه بر کمک به نشر علم و دانش موجب ترویج و معرفی مکتب اهل‌ بیت(ع) و حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) است تا انسان‌ها بدانند این کتابخانه عظیم و غنی با قدمت بسیار طولانی به برکت حضرت رضا، عالم آل محمد(ص)، شکل‌ گرفته است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه