ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در صورت تامین اعتبار تا آخر خرداد صورت می گیرد:

بهره‌برداری از فاز اول مرکز اصلاح و به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان سمنان

اترک/ رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در راستای ایجاد قطب دامپروری کشور، مرکز رشد و فناوری دامپروری با همکاری بسیج علمی سپاه استان در مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد دام سبک جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر راه اندازی می شود.

علی منصفی راد در جلسه ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان تهیه و ارائه شده است، با توجه به دستور ریاست جمهوری در سفر اخیر سال گذشته به استان سمنان مبنی بر تبدیل شدن شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری کشور، در این حوزه یک طرح فناورانه تهیه و ارائه شده است و امیدواریم با حمایت ها و مساعدت هایی که انجام خواهد شد بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر طبق تفاهم نامه همکاری با سازمان جهادکشاورزی استان سمنان در دست اقدام هست، افزود: مطالعات این طرح در چند فاز و در سه حوزه مطالعات قطب و طرح ایجاد مجتمع های دامپروری و ایستگاه اصلاح نژاد در شهرستان مهدیشهر انجام می شود و امیدواریم طی مدت ۲ تا ۳ ماه مطالعات فاز اول طرح به اتمام برسد و مراحل اجرایی طرح آغاز شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تأکید کرد: در همین راستا، دبیرخانه دائمی طرح در جهاددانشگاهی سمنان ایجاد شده است، همچنین مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد جهاددانشگاهی در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در منطقه دربند شهرستان مهدیشهر در حال راه اندازی است که فاز اول آن با تجهیز آزمایشگاه پایه تا اواسط خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

منصفی راد ادامه داد: این پروژه در مساحتی بالغ بر ۲ هزار مترمربع در حال ساخت است که فاز اول آن با تجهیز آزمایشگاه پایه اواخر خرداد ماه به بهره برداری می رسد، همچنین در راستای ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر، مرکز رشد و فناوری دامپروری نیز با همکاری بسیج علمی سپاه استان در مرکز به نژاد دام سبک و اصلاح نژاد جهاددانشگاهی استان در منطقه دربند مهدیشهر راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تأکید استاندار محترم مبنی بر پیگیری و تسریع در انجام مصوبات سفر رئیس محترم جمهوری، مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان از تمام ظرفیت های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی در جهت انجام این طرح استفاده خواهد کرد و لازم است ضمن اختصاص اعتبارات لازم استانی و ملی، تمام دستگاه ها و سازمان ها نیز همراهی و حمایت خوبی داشته باشند./ایسنا

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه