ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه خردادماه امسال بهره‌برداری می‌شود

اترک/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مرحله اول نیروگاه در حال ساخت سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه طبق پیش‌بینی‌ها، خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جواد خدایی در جریان بازدید از پروژه در حال ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه افزود: این نیروگاه به عنوان سند افتخار ملی و نماد همت و مهارت مدیران استان به شمار می‌رود، به تعبیر دیگر محصول اصلی این نیروگاه برق نیست بلکه نمونه کاملی از یک دانشگاه علمی و کاربردی است.

وی بیان کرد: تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های تولید برق، مهمترین دغدغه استان خراسان رضوی و نظام در سال جاری است که اقدامات مربوطه در این زمینه باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با تاکید بر ضرورت یک تقسیم کار در عملیات اجرایی پروژه در حال ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه گفت: بخشی از کارها از جمله موضوع خط انتقال گاز و مذاکره با ۶۸ معارض محلی بر عهده فرمانداری تربت‌حیدریه است که تا امروز نیز با جدیت پیگیر تمام امور مربوطه بوده‌اند.   معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: موضوع تامین مالی را نیز شخص استاندار خراسان رضوی با انجام مکاتبات کتبی با وزارت نیرو انجام خواهد داد تا ظرف هفته آینده این مشکلات برطرف شود.

خدایی تصریح کرد: حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر مسایل ملی این پروژه خواهند بود.

وی همچنین به بازدید اخیر وزیر نیرو در سفر هیات دولت به خراسان رضوی از این نیروگاه اشاره کرد و افزود: از آن زمان تاکنون طرح مزبور ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بزودی شاهد بهره‌برداری از این طرح بزرگ هستیم.

مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت تولید برق راشد تربت‌حیدریه نیز گفت: عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی راشد تربت‌حیدریه در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با هدف تامین برق مطمئن و پایدار و ایجاد زمینه صدور برق به کشورهای همسایه آغاز شده است.

علی سرابی افزود: تا امروز ۱۲۲ هزار و ۹۷۰ نفر روز نیروی انسانی در پروژه مشغول به کار بوده‌اند و همچنین از وجود ۴۶ هزار نیروی بومی استفاده شده و اکنون نیز ۵۷۲ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی گفت: طبق زمان‌بندی انجام شده مرحله نخست عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۸۶ مگاوات برق در ۳۱ خرداد ماه امسال و مرحله دوم نیز به ظرفیت ۱۸۶ مگاوات برق در تاریخ ۲۵ بهمن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید./ایرنا

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه