ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رهاسازی بیش از صد میلیون متر مکعب آب در خرداد برای کشاورزان غرب اصفهان

اترک/معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از رهاسازی بیش از یکصد میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان غرب اصفهان خبرداد.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: درگذشته به کشاورزان قول داده شده بود، توزیع آب، به طور عادلانه بین کشاورزان شرق و غرب تقسیم شود.

وی در ادامه باردیگر متذکر شد: کاهش یکصد و ۳۰ میلیون متر مکعب بارندگی‌ها برخلاف پیش‌بینی‌ها، همچنین کمبود ۵۰ میلیون متر مکعب منابع از محل پمپاژ تونل سوم کوهرنگ که در کل از یک میلیارد و یکصد میلیون مترمکعب آب پیش‌بینی شده و در حال حاضر تنها ۹۷۰ میلیون مترمکعب از میزان پیش بینی شده محقق شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: کشت کشاورزان شرق از بهمن سال گذشته آغاز شده و به دلیل اینکه کشت آنها نیمه کاره محقق نشود، ضروری است مجددا آب به آنها تخصیص پیدا کند.

زینلیان با اعلام اینکه در خرداد ماه، یکصد میلیون مترمکعب آب به کشاورزان غرب اصفهان اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: یکصد میلیون مترمکعب آب در چند مرحله در خرداد ماه و بر اساس توافق بین صنف کشاورزان، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای، با رعایت خط قرمز آب شرب اصفهان بزرگ و بر مبنای عدالت توزیع و تخصیص آب مابین کشاورزان رهاسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است این مقدار آب به انتهای شبکه‌ها نرسد و فقط برای آبیاری درختان کهنسال کفایت کند، خاطرنشان کرد: کشاورزان غرب هنوز کشت رسمی خود را آغاز نکرده‌اند و دغدغه اول ما نجات درختان و درختچه‌های این منطقه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ابراز کرد: با عدم امکان تامین آب توسط آب منطقه‌ای اصفهان، اختلاف آب تحویلی نسبت به کشاورزان شرق، باید در رهاسازی احتمالی آب در سال آینده لحاظ شود.

زینلیان اذعان کرد: موضوع بهمن فرونشست اصفهان و همچنین جفا به زیست محیطی از دغدغه‌های اصلی استان است که امیدواریم با اجرایی شدن برنامه های قرارگاه آب، بزودی شاهد کاهش موثر دشواری ها و مشکلات کنونی باشیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه