ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

معاون حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور:

۳.۵درصد از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به آفت مبتلا شده اند

اترک/ معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: ۳.۵ درصد از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به آفت مبتلا شده اند.

علی نقی حیدریان افزود: جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و فارس به دو آفت جوانه و برگ خوار بلوط گرفتار شدند.

به گفته حیدریان در کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۰ هزار هکتار جنگل بلوط وجود دارد که ۳.۵ درصد آن به آفت جوانه خوار و برگ خوار مبتلا شدند.

وی یادآور شد: جنگل‌های بلوط قسمت شمالی و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد به آفت جوانه خوار بلوط و جنگل‌های بلوط گرمسیری این استان به آفت برگ خوار بلوط دچار شدند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در سال قبل اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت‌ها در حدود ۸ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

وی گفت: برای این اقدام گسترده و نجات جنگل‌های بلوط هماهنگی‌های لازم در کهگیلویه و بویراحمد با استاندار انجام شده و در ۲۰ روز آینده که باید عملیات مبارزه با این آفت آغاز شود، اقدامات لازم با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در سه دوره انجام خواهد شد.

حیدریان بیان کرد: در منطقه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد با تلاش بسیار که در سال جاری و آینده انجام خواهد شد آفت برگ خوار بلوط کنترل می‌شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکل‌های مردمی، دهیاریها، طبیعت دوستان خواست برای این اقدام بزرگ پای کار آمده و تلاش کنند تا این آفت را ریشه‌کن کنیم.

حیدریان در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به مبارزه با آفت برگ خوار و جوان خانه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در خصوص اعتبارات ملی و استانی برای مبارزه با این آفت در کهگیلویه و بویراحمد مشکلی وجود ندارد و تخصیص لازم انجام داده خواهد شد./مهر

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه