ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

غرش کامیون‌ها در معابر شهری گرمه

اترک/محمودیان: شغل بیشتر مردم در شهرستان گرمه رانندگی و خدمات مربوط به کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین همچون اتاق‌سازی، لنت‌کوبی، چادردوزی، تعمیر وسایل نقلیه سنگین و... است و اکثر مردم با این مشاغل امرارمعاش می‌کنند، به‌طوری‌که این شهرستان در استان به قطب کامیون داران معروف شده است. اما این ماشین‌های غول‌پیکر در کنار درآمد و رونق اقتصادی آسیب‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده که موجب گلایه مردم شده است.

پارک کامیون در محله‌ها

عباسی یکی از کاسبان می‌گوید: تردد و پارک کامیون در محله‌های مسکونی به موضوعی عادی در گرمه تبدیل‌شده است و باید مسئولان برای این معضل چاره‌ای بیندیشند.

وی ادامه می‌دهد: مأموران راهنمایی و رانندگی در برخورد با تخلفاتی مانند نبستن کمربند، پارک دوبل و... با برگه جریمه اعمال قانون می‌کنند، این در حالی است که در خصوص پارک کامیون‌ها در جلوی منازل در کوچه‌هایی با عرض کم، هیچ واکنشی انجام نمی‌دهند و گویا هیچ اعمال قانونی در کار نیست.

مرواری یکی از شهروندان هم اظهارمی کند: سروصدای زیاد و روشن گذاشتن طولانی‌مدت کامیون به‌خصوص در نیمه‌های شب و آلوده شدن هوا موجب نارضایتی مردم شده است و دستگاه‌های مربوطه به دلیل برخورد نکردن قاطعانه، مقصر هستند.

جعفری که دانشجو است، تصریح می‌کند: حدود یک ماه پیش یک تریلی به مغازه‌ای در گرمه برخورد کرد و خسارت مالی زیادی بر جا گذاشت و اگر در آن مغازه شخصی حاضر بود خسارت جانی نیز در پی داشت.

وی می‌افزاید: باید قانونی سخت برای منع عبور و مرور کامیون‌ها به داخل شهر اعمال شود و این وظیفه مدیرآن‌وقت است که همت بیشتری داشته باشند.

همتی یکی از شهروندان هم که از ترکیدن لوله داخل کوچه‌شان گلایه‌مند‌است، بیان می‌کند: تردد کامیون‌ها در داخل شهر باعث خراب شدن آسفالت می‌شود ولوله‌های آب آسیب می ببیند.

وی ادامه می‌دهد: از مسئولان خواستاریم فکری برای این شهر کنند تا از جولان این کامیون‌ها در امان باشیم.

نبود سرویس شبانه‌روزی

قهرمانی یکی از رانندگان نیز می‌گوید: نبود سرویس شبانه‌روزی در تعاونی کامیون‌داران باعث می‌شود رانندگان کامیون‌های خود را در معابر شهری پارک کنند و اگر سرویس شبانه‌روزی برای تردد وجود داشته باشد رانندگان کامیون‌ها را در تعاونی پارک می‌کنند و با سرویس به داخل شهر می‌آیند.

وی ادامه می‌دهد: از طرفی فضای تعاونی کامیون‌داران گرمه ظرفیت تمام کامیون‌ها را ندارد و باید فضای بزرگ‌تری را برای تعاونی در نظر بگیرند.

یکی از کامیون‌داران هم دریکی از خیابان‌های شهر اظهارمی کند: کامیونم را جلو منزل پارک می‌کنم چون شبانه چندین بار به ماشین سر می‌زنم و خیالم راحت است و از جریمه ناچیز هم هراسی ندارم.

وی بابیان این‌که باید ظرفیت تعاونی افزایش و خدمات در حدشان رانندگان ارائه شود، ادامه می‌دهد: تعاونی کامیون‌داران تعداد محدودی از رانندگان را در عضویت خود دارد و خدمات تعاونی مختص همان اعضاست، مابقی سهمی ندارند و نمی‌توانند ماشین‌های سنگین را به آنجا انتقال دهند.

ظرفیت ناکافی پارکینگ

در همین خصوص، مسئول تعاونی کامیون داران گرمه اظهار می‌کند: پارکینگ موجود ظرفیت حدود 200 دستگاه کامیون را دارد درصورتی‌که شهر گرمه حدود 600 دستگاه کامیون سنگین و سبک دارد.

جواد محمودیان می‌افزاید: فاصله پارکینگ موجود تا شهر زیاد است و رانندگانی که دیروقت از سرویس برون‌شهری برمی‌گردند با مشکل آژانس مواجه هستند و با کامیون به منزل می‌روند.

وی اظهارمی کند: پیشنهاد می‌شود مسئولان مربوطه قطعه زمینی به انجمن رانندگان واگذار کنند تا نسبت به احداث پارکینگ مناسب، اقدام شود.

 رئیس شورای اسلامی گرمه دراین‌باره می‌افزاید: تردد کامیون‌ها در داخل محدوده شهر صدمات بی‌شماری به زیرساخت‌های شهری مثل شبکه آب، برق، گاز، آسفالت معابر و زیرسازی خیابان‌ها می‌زند و جای نگرانی دارد.

علی بداغی می‌افزاید: آلودگی‌های صوتی، لرزش زمین، ترافیک و رها شدن زباله‌ها در خیابان‌های فرعی با پارک کردن کامیون‌ها در جلوی منازل برای مردم ایجاد می‌شود

وی ادامه می‌دهد: مجموعه شورای شهر و شهرداری با جلساتی که با نیروهای راهنمایی و رانندگی داشت خواستار تهیه نقشه جامع ترافیکی شهر گرمه است.

وی تصریح می‌کند: امیدواریم با پیگیری ایجاد سایت مشاغل آلاینده و انتقال مشاغل مربوط به کامیون‌های سنگین بتوانیم تردد آن‌ها را به داخل شهر محدود کنیم.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه