ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

خاک دزدی در شرق اصفهان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: خاک شرق اصفهان به رغم برخورد قضایی با برخی متخلفان همچنان سرقت شده و به کوره‌های گچ و آجر حومه این کلانشهر منتقل می‌شود.

سرهنگ علیرضا طاهری با اشاره به اینکه سال جاری تاکنون ۲۲ نفر در رابطه با سرقت خاک از شرق اصفهان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، اظهار داشت: خاک از شرق اصفهان (سگزی) در حالی سرقت و به کوره‌های گچ و آجر حومه شهر از جمله حبیب‌آباد منتقل می‌شود که برای کاهش آلودگی هوا و محیط زیست و حفظ سلامت مردم اصفهان خروج این واحدهای آلاینده به شعاع ۵۰ کیلومتری ضروری است.

وی با بیان اینکه مازوت سوزی این کوره‌ها و همچنین انتقال خاک به تشدید آلودگی هوای اصفهان منجر می‌شود، ادامه داد: تاکنون جلساتی در راستای مقابله با ریزگردها در شورای حفاظت از بیت المال برگزار و این موضوع مطرح شده است اما رفع این معضل نیازمند ورود جدی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول به ویژه محیط‌زیست، مدیریت بحران و دستگاه قضا استان بوده زیرا موضوع سلامتی مردم اصفهان مطرح است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان تناژ خاک سرقت شده توسط کارشناسان باید بررسی شود، تاکید کرد: با هرگونه برداشت غیرمجاز خاک و حمل و نقل آن با کمک نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

کشف ۸۰ تن چوب قاچاق در اصفهان

طاهری همچنین به کشف و ضبط ۸۰ تن چوب قاچاق و چهار تن زغال بلوط در هفت ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیز ۲۴ نفر دستگیر و برای آنها در مراجع قضائی پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰۰۰ تن چوب قاچاق و افزون بر ۴۰ تن زغال بلوط در این استان کشف و ضبط شده است، ابراز داشت: امسال کشف چوب قاچاق در مقایسه با دو سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است که با توجه به تشدید نظارت و پایش‌ها و همچنین احکام سنگینی که در این ۲ سال برای قاچاقچیان صادر شد موارد قاچاق چوب در اصفهان نسبت به گذشته کمتر شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه چوب بلوط از استان‌های زاگرسی چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به اصفهان قاچاق می‌شود، اضافه کرد: بیشترین کشفیات چوب قاچاق در اصفهان در شهرستان‌های نجف آباد و خمینی شهر و از کوره‌های تولید زغال است.

طاهری با بیان اینکه ارزش هر کیلوگرم چوب بلوط بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود، گفت: ارزش زیست محیطی جنگل‌های بلوط، فراتر از اعداد و ارقام است زیرا جنگل‌ها و درختان بلوط و تاغ فواید ارزشمندی برای مردم دارند که از جمله آن می‌توان به ترسیب کربن، اکسیژن دهی، ذخیره آب در آبخوان‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک و خیزش ریزگردها به ویژه در شرق اصفهان اشاره کرد.

وی ادامه داد: گشت و پایش مستمر برای جلوگیری از قطع درختان تاغ و جنگل‌های دست کاشت شمال و شرق استان اصفهان نیز در مناطق اجرا می‌شود و با اقدامات اطلاعاتی انجام شده میزان قطع درختان تاغ کاهش یافته و برای جلوگیری از این دست موارد تخلف، عملیات برون استانی با همکاری سایر استان‌ها در حال اجرا است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه