ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ضرورت رفع ابهام از تزریق واکسن دانش‌آموزی

یادداشت - اسماعیل حسین‌پور

می‌گویند فردی صبح که از خواب برخاست؛ احساس کرد پسِ گردنش تاول‌زده است و می‌سوزد. از اطرافیانش پرسید ببینید این تاول چیست؟ یکی گفت: احتمالاً به خاطر زنبور گزیدگی است؛ دیگری گفت جای نیش پشه است؛ فردی گفت: تاول کوچکی است چیز مهمی نیست؛ آن دیگری گفت احتمالاً خاری در آنجا فرو رفته است. مرد که از این اظهارات متناقض به ستوه آمده بود گفت: خانه آبادها، مگر از چشمانم تا پسِ گردنم چه قدر فاصله است که این همه متناقض سخن می‌گویید و خبر دقیقی به من نمی‌دهید.

تناقض گویی مسئولان در تزریق واکسن دانش آموزی هم یادآور این حکایت است. در یک ماه گذشته، انبوه نظرهای متناقض مدیران که از هر سر صدایی می‌رسد؛ باعث حیرت و تأسف است! چرا باید برای جان فرزندان این سرزمین، مطالعات علمی و مستند صورت نگیرد و با تصمیمات عجولانه و غیرعلمی، باعث سردرگمی اولیاء و دانش آموزان شد؟ پس این ستاد مبارزه با کرونا چه کارکردی دارد؟

چرا در حالی که وزیر بهداشت در اواخر شهریور از برنامه واکسیناسیون 6 تا 18 ساله‌ها خبر داده بود؛ سخنگوی ستاد کرونا اوایل مهرماه گفته بود فعلاً برای سنین بالای 17 سال واکسیناسیون در نظر گرفته شده است. سامانه نوبت دهی هم فعلاً برای افراد بالای 12 سال فعال است. همۀ این تناقضات در حالی است که پزشکیان وزیر اسبق بهداشت از واکسیناسون بدون مستندات ابراز نگرانی کرده است و هنوز پاسخ مستدل و علمی، به این نگرانی که دل مشغولی میلیون‌ها دانش‌آموز ایرانی و خانواده‌هایشان بوده، داده نشده است.

بهتر است وزیر بهداشت به جای روی آوری به شیوه‌های تکراری و بی ثمر نظیر تزریق واکسن سینوفارم به نوه‌اش - که هیچ اثر اقناعی روی خانواده‌های دانش آموزان نداشته و ندارد - به افکار عمومی پاسخ دهد:

واکسن دانش آموزی تک دوز است یا دو دوز؟

چرا یک باره تزریق واکسن سینوفارم به زیر 12 ساله‌ها ممنوع شد؟

کدام کشورها واکسن سیوفارم را به عنوان واکسن دانش آموزان تزریق کرده‌اند؟

چرا مستندات و شواهد علمی اثرگذاری واکسن سینوفارم بر دانش آموزان منتشر نمی‌شود؟

کشورهای دیگر از چه واکسن دانش آموزی استفاده کرده‌اند و چه الگویی برای بازگشایی مدارس در پیش گرفته‌اند؟

دلیل این همه تناقض در اظهارنظر کار به دستان در خصوص واکسن دانش آموزی چیست؟

مردم انتظار دارند مدیران ستاد ملی مبارزه با کرونا، با تکیه بر علم و مطالعات جامع، از هرگونه شتاب زدگی و امر و نهی در خصوص تزریق واکسن دانش آموزی پرهیز کنند و برای هر تصمیمشان، پشتوانۀ علمی و مستند داشته باشند چرا که آنچه اقناع کننده و اعتمادبخش است مطالعات علمی است و این مردم، هنوز خاطره تلخ و امید سوز تزریق واکسن برکت به دختر مخبر و پسر نمکی - وزیر بهداشت وقت - را از یاد نبرده‌اند و اعتمادی به این رویه‌های بیگانه با اصول علمی و مدیریتی ندارند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه