ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رفع تنش آبی در ۵۰ روستا

اترک: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: امسال با اقدامات انجام شده، مشکل تنش آبی در ۵۰ روستای استان برطرف شده است اما اکنون ساکنان در ۲۵۰ روستا همچنان با این مشکل روبه‌رو هستند.

به گزارش اترک، غلامحسین ساقی اظهار داشت: تلاش داریم تا تابستان سال آتی، مشکل تنش آبی در ۳۰ روستای دیگر حل شود.
وی افزود: تنش آبی به معنای کمبود میزان مصرف نسبت به میزان تولید است.
وی گفت: پیش از این ساکنان در ۳۰۰ روستای استان با مشکل تنش آبی روبه رو بودن که در هفته دولت امسال مشکل در ۱۸ روستا حل شد و امروز هم با افتتاح پروژه‌ها در ۳۲ روستا، آب پایدار برای روستاییان تأمین شده است.
ساقی با بیان اینکه اکنون ۶۱ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان نیست گفت: البته ساکنان این روستا مشکل تأمین آب ندارند اما رویکرد ما این است که با زیر پوشش گرفتن این مناطق کیفیت آب آشامیدن بررسی، کنترل و ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۸۹ روستا زیر پوشش این شرکت است خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با رایزنی فرمانداران، این روستاها بتدریج، زیر پوشش قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی درباره اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب گفت: این طرح‌ها نیازمند مشارکت صنعت در تکمیل تاسیسات فاضلاب در قالب بیع متقابل است.
وی اظهار داشت: با سوق یافتن صنایع به استفاده از پساب و توقف مصرف آب‌های دست اول در این واحدها، منابع آب‌های زیرزمینی با کیفیت برای مصارف آشامیدن نسل‌های آتی حفظ می‌شود. 
وی گفت: سالانه ۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به شاه جوب رها می‌شود، البته با توجه به صحبت‌هایی که در زمینه تأمین پساب برای پتروشیمی مطرح بود، واگذاری این پساب به صنایع دیگر میسر نیست از این رو این منابع به رودخانه رها می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: امید است صاحبان صنایع با سرمایه گذاری در این عرصه از پساب به عنوان آب پایدار و در حال افزایش برای مصارف صنعتی استفاده کنند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه