ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ظریف: دولت خود را موظف به اجرای قانون مصوب مجلس می‌داند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دولتخود را موظف به اجرای قانون مصوب مجلس می‌داند، گفت: از تاریخ ۲۳ فوریه اقدامات داوطلبانه ما در اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد اما نظارت آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره معیار ایران برای لغو مؤثر تحریم‌ها و اینکه آیا تا پنجم اسفند تحول مهمی درباره برجام رخ می‌دهد، گفت: همانطور که رییس جمهوری گفتند دولت نظراتش را قبل از مصوبه مجلس با صراحت و شفافیت اعلام کرد. این مصوبه امروز به قانون کشور تبدیل شده است و دولت خود را موظف به اجرای قانون می‌داند.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه براساس این قانون در تاریخ پنجم اسفند کاهش نظارت آژانس و نه توقف نظارت اجرا می‌شود، گفت:‌ تاکنون براساس قرارداد پادمان که در واقع استاندارد نظارت آژانس هست، عمل کردیم و به قرارداد پادمان متعهد هستیم و عضو پادمان هستیم و آن را ادامه خواهیم داد.
ظریف تصریح کرد: به عنوان یک اقدام داوطلبانه ما پروتکل الحاقی را بدون تصویب در برجام اجرا کردیم و الان مجلس تصمیم گرفته این اجرا را متوقف کند. اتفاقی که خواهد افتاد این است که با درخواستی که آقای گروسی انجام دادند با ایشان مشورت خواهیم کرد و این اتفاق صورت خواهد گرفت. سازمان انرژی اتمی با آژانس رسماً اعلام کرده که از تاریخ ۲۳ فوریه اقدامات داوطلبانه ما در اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد اما نظارت آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه در مورد کیفیت نظارت هم سازمان آمادگی دارد که با آژانس گفت وگو کند و به نتیجه برسد، گفت: نکته‌ای که بسیار مهم است این است که نظارت‌های آژانس به صورت عادی یعنی نظارت‌هایی که در اکثر کشورهای دنیا دارد، ادامه پیدا خواهد کرد.
 ظریف با بیان اینکه طرف مقابل ما در ۱+۵ یعنی ۱+۴ و آمریکا به تعهداتشان برگردند، اظهار کرد: اقداماتی که ایران انجام داده از جمله قانون مجلس، در اجرای ماده ۳۶ برجام هست. ما داخل برجام هستیم و کشوری هستیم که به تعهداتمان همیشه پایبند بودیم و همانطور که در بالاترین سطح کشور اعلام شده، به مجرد اینکه آمریکا تحریم‌ها را بردارد و سایر شرکا به تعهداتشان عمل کنند، دیگر دلیلی نمی‌ماند که ایران اقدام جبرانی انجام دهد.
رییس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: ما الان اقدام جبرانی انجام می‌دهیم. وقتی اصل تخلف کنار برود دلیلی برای اقدامات جبرانی ما نخواهد بود و آن وقت ما می‌توانیم به اجرای کامل پروتکل الحاقی همانطور که در پنج سال و اندی گذشته با جدیت انجام دادیم، ادامه دهیم.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه