ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نبود نردبان مشکل حل نشدنی آتش نشانی بجنورد

اترک: وحدانی: خراسان شمالی جزو پنج استان کشور و بجنورد تنها مرکز استان فاقد نردبان هیدرولیک و بالابر آتش نشانی است.

به گزارش اترک، ساخت و سازها مدت‌هاست به عامل رونق بخش شهرهایمان تبدیل شده است و طی دهه‌های اخیر بلند مرتبه سازی به جان شهرهای کشور از جمله بجنورد افتاده است اما آیا با روند بلندمرتبه سازی ساختمان‌ها در این شهر به فکر تأمین امنیت و ایمنی آن نیز افتاده‌ایم؟
همانقدر که در ساختمان سازی به مرتفع سازی، شکیل بودن، گچ بری، نمای آشپزخانه و... اهمیت می‌دهیم به فکر امنیت و ایمنی آن در هنگام وقوع حوادثی از جمله آتش سوزی نیستیم.
ازطرفی هم ساخت هزاران مجتمع مسکونی مهر در اطراف شهر و نوسازی بافت های فرسوده در داخل شهر و رشد قارچ گونه ساختمان‌های بیش از سه طبقه، بجنورد را در سال‌های اخیر به شهری گران قیمت در حوزه زمین و مسکن تبدیل کرده است.
وقتی مسئولان شاهد ساخت و ساز ساختمان‌های بلند مرتبه در استان به ویژه بجنورد به عنوان مرکز استان هستند باید به طور جدی در صدد رفع مشکل ۱۳-۱۴ ساله استان که همان تأمین نردبان و بالابر ویژه آتش نشانی است، باشند. چرا که عدم بهره مندی از این امکانات هنگام وقوع حوادث عمق فاجعه را به تصویر خواهید کشید.
طبق استانداردهای جهانی باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت شهری یک ایستگاه آتش‌نشانی ایجاد شده باشد که بجنورد با برخورداری از پنج ایستگاه از این نظر مشکلی ندارد.
قولی که عملی نشد
مجید گریوانی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد پیس از این در خصوص نردبان آتش نشانی گفته بود: «با وجود ساختمان‌های بلند در بجنورد، در صورت بیشتر بودن حجم آتش و یا آتش سوزی در طبقات بالاتر به دلیل نبود نردبان آتش نشانی شاید امکان مهار خیلی به سختی انجام بگیرد و یا ممکن نباشد.
نبود نردبان بلند برای اطفای حریق در آپارتمان‌های چند طبقه در بجنورد یک مشکل یک مشکل اساسی است با وجود قول مساعد از سوی مسئولان و نمایندگان استان متاسفانه این نردبان هنوز برای مرکز استان تهیه نشده است.
 خرید و تأمین نردبان و خودروی نردبان دار آتش نشانی از جمله نیازهای مهمی است که به علت افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در استان و به خصوص در بجنورد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در حال حاضر ۳۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این نردبان خریداری شود و امکان تأمین این اعتبار از محل منابع استانی وجود ندارد.
اختصاص نردبان آتش نشانی فقط با پیگیری‌های نماینده عالی دولت و نمایندگان استان انجام خواهد شد و در غیر این صورت این امر در حد قول باقی خواهد ماند.»
«هادی زارعی شهردار بجنورد هم طی اردیبهشت ماه امسال در گفتگو با یکی از رسانه‌های استان اعلام کرده بود: «بودجه مصوب شهرداری بجنورد در سال 99 که مبتنی بر نرخ تورم و حقوق کارگری تنظیم شده 310 میلیارد تومان است.
از این بودجه مصوب 55 درصد آن برای انجام اقدامات عمرانی و مابقی نیز برای هزینه‌های جاری این نهاد صرف خواهد شد.
البته در تعامل با وزارت کشور، مقرر شد که 100 میلیارد تومان اوراق برای بهبود بخشی وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و خرید نردبان آتش نشانی به شهرداری بجنورد اختصاص داده شود.»
همانطور که گفته شد بجنورد سالهاست از شهری سنتی با ساختمان‌های کوتاه تبدیل به شهر ساختمان‌های بلند مرتبه تبدیل شده است و با مرتفع سازی و نبود نردبان آتش نشانی اگر شاهد حوادث ناگواری بودیم نشان از ناتوانی آتش نشانان در اطفای حریق نیست بلکه نبود تجهیزات مؤثر برای اطفای آتش است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه