ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

معرفی چهره‌های برجسته اهالی خراسان شمالی در جای جای ایران؛

علی اصغر مجرد را بیشتر بشناسیم

اترک/ علی‌اکبرعباسیان: در عصر حاضر، مجموعهٔ شهرها و روستاهایی که اینک استان خراسان شمالی نامیده می‌شود، فرهیختگان بسیاری را در دامان خود پرورانده است، دانشورانی که برخی از ایشان دیگر در میان ما نیستند، و از میان معاصران نیز، شماری در استان، روزگار را می‌گذرانند و بی‌شماری، بیرون از استان در تهران، مشهد و جای جای میهن یا آن سوی مرزها زندگی می‌کنند.

این پروردگانِ ارجمندِ خراسان شمالی؛ با وجود آنکه در حوزه تخصصی خود سرمایه‌هایی ارزشمند، در سطح ملی شناخته می‌شوند، در عین نامدار بودن، چهره‌هایی ناشناخته یا کم شناخته، برای بیشتر هم استانی‌های خود، محسوب می‌گردند.
در این مطلب که به همت انجمن خراسان شمالی‌های مقیم تهران تهیه شده به معرفی «علی اصغر مجرد»، بازیکن لیگ برتر والیبال کشور و عضو تیم ملی ایران که از چهره‌های برجسته خراسان شمالی است می‌پردازیم.
علی اصغر مجرد دریک نگاه
علی اصغر مجرد در تاریخ ۸ آبان ۱۳۷۶ در شهر بجنورد به دنیا آمد.
پدرش علی اکبر مجرد، زاده روستای کیکانلوی مانه وسملقان و مشغول به کشاورزی است. مادرش نیز معصومه اصغری، متولد کرج و خانه دار است.
او دومین فرزند خانواده، با یک خواهر و یک برادر است.
تحصیلات
تحصیلات ابتدایی را در دبستان وحدت بجنورد گذراند.
پس از اتمام دوره راهنمایی در مدرسه شهید رجایی، در سال ۱۳۹۵ دیپلم خود را در رشته تربیت بدنی از دبیرستان دانش بجنورد دریافت کرد.
در سال ۱۳۹۷ در مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر پذیرفته شد و در حال حاضر دانشجو است.
آغاز فعالیت
وی والیبال را از کودکی آغاز کرد. پدربزرگ، پدر و برادر بزرگش والیبالیست بودند و او نیز به این رشته ورزشی جذب شد. سپس در اردوهای استعدادیابی فدراسیون والیبال شرکت کرد و برای حضور در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان برگزیده شد.
نخستین مسابقه رسمی علی اصغر مجرد در لباس تیم ملی، رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۴ بود.
تیم‌ها
ارتعاشات صنعتی
شهرداری بجنورد
کاله
تیم ملی
تیم ملی نوجوانان ایران
تیم ملی والیبال جوانان ایران
تیم ملی والیبال ایران
افتخارات
قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۴۳ سریلانکا
بهترین مدافع نوجوانان آسیا ۲۰۱۴ سریلانکا.
مقام سوم جهان نوجوانان آسیا ۲۰۱۵ آرژانتین.
بهترین مدافع جهان ۲۰۱۵ آرژانتین.
مقام دوم جوانان آسیا ۲۰۱۵ تایپه.
بهتربن مدافع جوانان آسیا ۲۰۱۵ تایپه.
مقام پنجم جوانان جهان ۲۰۱۶ چک.
قهرمانی نظامیان جهان ۲۰۱۶ تهران.
مقام قهرمانی مسابقات کشورها اسلامی ۲۰۱۷ باکو.
مقام دوم مسابقات کنفدراسیون‌های آسیا ۲۰۱۸ تایپه.
بهترین مدافع لیگ برتر ۱۳۹۶.
قهرمانی لیگ برتر ۱۳۹۷ شهرداری ورامین.
بهترین مدافع لیگ برتر ۱۳۹۷.
حضور در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸.
حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹.
حضور در فینال لیگ جهانی
صعود به المپیک توکیو ۲۰۲۰
 گفت و گو
+ در خانواده، به چه زبان‌هایی صحبت می‌کنید؟
زبان پدری‌مان کرمانجی است. و بیشتر بزرگترهای فامیل، مادربزرگم و قدیمی‌ها به این زبان صحبت می‌کنند. من خودم زبان کرمانجی را می‌فهمم اما نمی‌توانم زیاد صحبت کنم. ولی کرمانجی، زبان شیرینی است.
موثرترین معلمان و استادانی که از آنها خاطره مثبت دارید و مورد تحسین شما بوده‌اند؟
معلمان ورزش هستند که مرا به ورزش والیبال تشویق کردند، در دوره ابتدایی آقای محمد کمالی بودند و در دبیرستان دانش آقای یوسف گلابی.
به چه چیزهای علاقه مند هستید، تحت تأثیر آن بوده یا از آنها الهام می‌گیرید؟
هنرهای مورد علاقه، موسیقی و سینما است که معمولاً موسیقی گوش می‌کنم و فیلم می‌بینم.
 چقدر مطالعه می‌کنید؟
گاهی اوقات کتاب می‌خوانم. بعضی کتاب را خوانده‌ام و تحت تأثیر قرارگرفته‌ام. از آنها الهام گرفته و چیزهایی آموخته‌ام.
آخرین کتابی که خوانده‌اید؟
کتاب کیمیاگر.
 ورزش چطور؟
در طول هفته هر روز دوبار صبح و عصر دو جلسه دو ساعت و نیمه تمرین دارم؛ جمعاً پنج ساعت ورزش حرفه‌ای می‌کنم.
به اسب و سوارکاری علاقه مند هستم. اگر فرصت کنم، خیلی دوست دارم یاد بگیرم.
تفریح و سرگرمیتان چیست؟
چون زیاد تمرین می‌کنم وقت زیادی برای سرگرمی ندارم.
هر روز با چه شوقی از خواب بیدار می‌شوید و چه کارهایی را دنبال می‌کنید؟
چون هر روز به تمرین می‌روم، بیشتر فکرم روی تمرین صبح متمرکز است.
ما ورزشکارها، شوق و ذوقمان شغلمان است و من هم علاقه زیادی به والیبال دارم، خوشبختانه هم شغلم و هم علاقه مندی‌ام یکی است. واقعاً والیبال را دوست دارم و با شوق و ذوقِ والیبال از خواب بیدار می‌شوم.
در طول روز هم اگر وقت کنم، فیلم ورزشی می‌بینم، یک سری بازی‌ها با گوشی یا لپ تاب انجام می‌دهم. در کل چون بیشتر به فکر تمرین روزانه هستم سعی می‌کنم با این موضوع خیلی حرفه‌ای برخورد کنم.
چه شد که والیبالیست شدید؟
چون پدرم ورزش والیبال را دوست داشت، من هم علاقه مند شدم و سمت این رشته آمدم.
تا چه اندازه توانسته‌اید استعدادهای خود بشناسید و توانمندی‌هایتان را تحقق ببخشید؟
من هنوز خیلی مانده استعدادهایم را تحقق ببخشم. فکر می‌کنم ۴۰ تا ۵۰ درصد توانسته‌ام برای والیبال و تیم ملی مؤثر باشم. خیلی دوست دارم یک بازیکن کامل شوم و تمام تلاشم را می‌کنم همیشه مؤثر و مفید باشم.
زندگی چه درس‌هایی به شما آموخته؟
زندگی برای من شبیه یک کتاب است و روزهایش مثل ورق‌های این کتاب هستند. هر روز از زندگی برای من یک درس جدید دارد، ولی بزرگترین درسی که زندگی به من داده این است که در هر شرایطی باید به مسیرت برای رسیدن به هدفت ادامه بدهی. پا پس نکشی، عقب نشینی نکنی و تلاشت را به تأخیر نیندازی.
مطمئنم خداوند آنقدر به ما توانایی داده که به اهدافی که آرزو داریم، برسیم. فقط فرق رسیدن یا نرسیدن آدم‌ها، در میزان تلاش کردنشان است برای رسیدن به آنها.
بزرگ‌ترین درس زندگی که یاد گرفته‌ام، ادامه دادن با همه توان است. البته در کنار همه اینها نباید خودت و اهدافت باعث شوند به کسانی که به تو نیاز دارند بی توجه باشی یا هوایشان را نداشته باشی. باید همه‌مان سعی کنیم هوای هم را داشته باشیم.
درست زندگی کردن، یک هنر است. آن‌هایی که قوی‌تر هستند، باید دست ضعیف‌ترها را بگیرند. اگر در این تیم بزرگ، دست هم را رها کنیم، ضعیف‌ترها جا می‌مانند و حذف می‌شوند.
به عنوان آخرین پرسش، چه پیامی برای جوانان و نوجوانان هم استانی و هموطن دارید؟
در این اوضاع سخت کرونایی، آرزو می‌کنم که این بیماری زودتر تمام شود و همه هموطنان و هم استانی‌های عزیزمان در سلامت کامل باشند.
در حد و جایگاهی نیستم که بخواهم جوانان و نوجوانان را نصحیت کنم و چیزی یاد بدهم. فقط می‌توانم بگویم که مطمئن باشند هر هدفی که دارند، باید برایش بجنگند و تلاش کنند، تا بتوانند به آن هدف بزرگی که دارند برسند.
خودم شرایطم همین جوری بود. چون بجنورد شهر کوچکی بود و پیشرفت من تا یک حدی بود، تمام زندگی‌مان را جمع کردیم و به مشهد که شهر بزرگ‌تری بود رفتیم. در مشهد من به موفقیت رسیدم. همیشه افتخار می‌کنم که بچه بجنورد و استان خراسان شمالی هستم.
حرف اصلی‌ام این است که جوانان و نوجوانان عزیز، برادرها و خواهرهای بزرگتر و کوچک‌تر، هر هدفی دارند با تمام وجود برایش بجنگند و برای برنده شدن باید ذهن برنده داشته باشند، قبل از این که یک بدن آماده داشته باشند باید ذهنشان برنده باشد. آرزوی موفقیت برای هم استانی‌های عزیزم می‌کنم.
ممنون از وقتی که برای مصاحبه گذاشتید.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه