ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روند نزولی شمار مبتلایان به کرونا در استان

اترک/ وحدانی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از روند نزولی و کاهش شمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: این در حالیست که تعداد مرگ ناشی از کرونا به دلیل مبتلایان بالای هفته‌های گذشته همچنان بالا است.

به گزارش اترک، افشین دلشاد روز گذشته در ستاد مدیریت بیماری کرونا با اعلام این خبر اظهار کرد: طی محدودیت‌های اخیر موارد بستری ناشی از کرونا در خراسان شمالی کاهش یافته و استان به تدریج به وضعیت آبی نزدیک می‌شود.
وی افزود: با ادامه محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم خراسان شمالی به وضعیت مطلوبی برسد و این را هم باید در نظر داشت که با اتمام محدودیت‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها ممکن است وضعیت استان تغییری نکند پس باید دقت بیشتری داشت.
دلشاد با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها در پایانه‌های مسافربری خوب است، اضافه کرد: اما همچنان در بانک‌های برخی شهرستان‌ها، جایگاه‌های سوخت جرگلان و گرمه، نانوایی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، آرامستان‌های شیروان را نیازمند بازرسی و مداخلات بیشتر دانست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا مربوط به افراد مسن است، گفت: در حال حاضر الگوی بیماری به انتقال خانوادگی تغییر یافته پس باید شهروندان در این مورد دقت بیشتری داشته باشند.
پرداخت وام ۱۸ درصد به کاسبان
استاندار خراسان شمالی هم اظهار کرد: به منظور حکایت از کاسبان در دوران کرونا و کاهش فشار اقتصادی وام ۱۸ درصد از محل منابع انسانی به آن‌ها پرداخت می‌شود.
محمدعلی شجاعی گفت: کادر درمان، نیروی انتظامی، سیستم قضائی و تمام بخش‌های دیگر استان هماهنگی مناسبی دارند و این امر باعث شده تا مشکلات استان بهبود یابد.
وی تصریح کرد: مردم از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند لذا توقع دارند تغییر محسوسی در شیوع کرونا رخ دهد پس اگر شهری بعد از محدودیت‌ها همچنان قرمز باشد باید فرماندار شهر پاسخگوی عملکرد باشد.
شجاعی ضمن انتقاد از دستگاه‌های نظارتی درون سازمانی گفت: آموزشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و… شرایط مناسبی ندارند که نشان دهنده عملکرد نامناسب دستگاه‌های مربوطه است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین خواستار توقیف مجوزهای عبور و مرور غیر ضروری که از سمت ادارات برای برخی خودروها صادر می‌شود، شد و اظهار کرد: حال که به مدیران احترام گذاشته و صدور مجوز خودرو را به خودشان واگذار کرده‌ایم در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.
شجاعی تاکید کرد: اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان نظر خاصی در مورد میزان محدودیت‌ها در خراسان شمالی دارند پیش از پایان محدودیت‌های کشوری بیان کنند تا قبل از تصمیمات ملی به وزارت بهداشت اعلام کنیم.
نابسامانی در صدور مجوزهای تردد
فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: در اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا قرار بود مجوزهای تردد از سوی فرمانداری‌ها و ادارات صادر شود که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است و همچنین قرار بود فقط مجوزها برای افرادی که ضرورت تردد دارند صادر شود اما آنطور که مشخص است در این بخش نابسامانی ایجاد شده است.
سردار علیرضا مظاهری گفت: طی محدودیت‌های اخیر در مجموع 46 درصد آمار ترددها در محورهای استان کاهش داشته و بیش از 24 هزار خودرو تذکر گرفتند. وی افزود: کل جریمه صادر شده در این روزها، هزار و 180 فقره بوده که 163 جریمه 500 هزار تومانی و 183 مورد جریمه یک میلیونی بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در بخش اصناف بیش از هزار و 900 مورد بازرسی و تذکر انجام گرفته و 54 مورد پلمپ شده است.
سردار مظاهری تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی بیشتر در معرض خطر کرونا هستند و باید از این لحاظ رعایت شود و همچنین در حوزه واگذاری اقلام بهداشتی هیچ بسته‌ای در اختیار ناجا قرار نگرفته است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه