ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان از شنبه

آذر با محودودیت

اترک/ وحدانی: با توجه به جولان و تاخت و تاز بی مهابای کرونا در خراسان شمالی از اول آذر محدودیت‌های جدیدی همزمان با کشور در خراسان شمالی اعمال می‌شود.

به گزارش اترک، این روزها هیچکس حال و روز خوبی ندارد، همیشه وقتی از نظر روانی به بن‌بست رسیدیم. می‌گفتیم یک سفر حالمان را خوب می‌کرد اما کرونا همین را هم از ما گرفت.

درست است که فشار بیماری و زندگی در این روزها زیاد شده. درک هم می‌کنیم اما یادمان باشد شاید همین مسافرت و خود را به آب و آتش زدن برای داشتن روزهای خوب و با نشاط با چاشنی کرونا باعث شود یکی از عزیزانمان تا ابدیت از ما دور شود.

اما بیایید کمی دندان روی جگر بگذاریم تا کرونا جگر خودمان و عزیزانمان را نسوزاند. اطمینان داشته باشید اگر از این بحران و وضعیت شوم به سلامت عبور کنیم فرصت برای گشت و گذار در گوشه گوشه این کشور بسیار است.

 

+ اعمال محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر

همانطور که گفتیم کرونا در استان افسار گسیخته و روزبه روز بیشتر از قبل، هم استانی‌ها و عزیزانمان را از ما دور می‌کند بر همین اساس به منظور کاهش شمار مبتلایان و مرگ و میر از اول آذر محدودیت‌های سختگیرانه تری در مناطق قرمز از جمله خراسان شمالی اعمال می‌شود.

طبق مصوبات دیروز ستاد مدیریت بیماری کرونا  در استان، از روز شنبه حدود ۱۵۰ شهر که شامل شهرهای استانمان هم می‌شود به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود، تردد درون شهری نیز از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطق قرمز منع خواهد بود.

در شهرهایی که قرمز و نارنجی اعلام می‌شود فقط کسانی که پلاک بومی آن شهر را دارند اجازه تردد دارند و بقیه اجازه ورود به آن شهرها را ندارند. هر شهری محدوده خود را دارد و اگر فردی از شهری خارج شود به شهر دیگر نمی‌تواند وارد شود.

درباره محدودیت‌های تردد درون و بیرون شهری، افراد خاطی خارج شده از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و از شهرهای قرمز ۱ میلیون تومان جریمه می‌شوند. تعطیلی در مناطق قرمز یعنی همه جا تعطیل است به جز گروه شغلی شماره یک که مایحتاج ضروری مردم را تهیه می‌کنند.

با توجه به اجرایی شدن محدودیت منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد برخی از مشاغل و کارخانجات مانند پرسنل بیمارستان و رسانه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند و فهرست شماره خودرویشان به فرمانداری‌ها ارسال می‌شود و مشمول جریمه نمی‌شوند.

از آنجایی که سه شهر بجنورد، اسفراین و فاروج در خراسان شمالی وضعیت قرمز دارند همه مشاغل در آن ها به جز کارخانه ها و مراکز تولید، مراکز زیرساختی از قبیل جایگاه های عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی برون و درون شهری، مجموعه های نظامی، امدادی و ستادی، فروشگاه ها عرضه کننده محصولات غذایی، میوه فروشی ها، نانوایی ها، مراکز درمانی و عرضه دارو، مراکز تولید مواد غذایی بیرون بر، خدمات ارتباطی و پستی، شرکت های اینترنتی، رسانه ها، مراکز نگهداری سالمندان، تعمیرگاه های خودرو و لوازم خانگی، لوازم یدکی ها، مصالح ساختمانی، چاپخانه ها، خشکشویی ها و آرامستان ها، تعطیل هستند.

 

+ تهیه بسته‌های تشویقی برای کسبه استان

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی هم پیش از این گفته است «در حال حاضر محور کار، محور سلامت مردم است بنابراین از شنبه محدودیت‌های بیشتری را به خصوص در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی در پیش داریم و بسیاری از صنوف و فعالیت‌هایی که تا پیش از این محدود نبودند هم از روز شنبه با محدودیت‌های جدیدتری روبرو خواهند شد. از طرفی مباحث اقتصادی و بسته‌های تشویقی برای کسبه نیز در حال تهیه است تا به تصویب ستاد کرونا برسد و پس از آن به استان‌ها ابلاغ شود.

اداره صمت و کمیسیون بانک‌ها موظف هستند چاره اندیشی در خصوص کمتر آسیب دیدن اصناف داشته باشند و بسته‌های تشویقی بانکی برای آن‌ها تعریف کنند.»

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

یادمان باشد گاهی زود دیر می‌شود، پس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها مواظب سلامتی خود و عزیزانمان باشیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه