ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بازگیران جنوبی در اسفراین به دام افتادند

رئیس اداره حفاظت محیط اسفراین گفت : دو صیاد بوشهری که با همکاری فردی بومی به صید غیرمجاز پرندگان شکاری در مناطق حفاظت شده و پارک های ملی شهرستان اسفراین می‌پرداختند، دستگیر شدند.

به گزارش اترک، رضا حبیبی اظهار داشت: محیط بانان این اداره در چند هفته اخیر هنگام گشت زنی در مناطق حفاظت شده پارک های ملی این شهرستان متوجه حضور افراد مشکوک در این  مناطق شده و پس از چندین روز رفت و آمد در این مناطق، موفق به شناسایی و دستگیری رابط این دو بازگیر جنوبی شدند.

وی با اشاره به اینکه دو بازگیر متخلف با هماهنگی مقام قضایی شهرستان در روستای کلاته سنجر اسفراین شناسایی و دستگیر شدند، افزود: با دستگیری رابط اصلی صیادان بوشهری، محل دام‌گذاری آنان برای صید پرندگان شناسایی و سه قطعه قمری گرفتار در دام رها شده و ادوات شکار پرندگان شامل طناب و تور جمع آوری و کوخه های صیادان نیز تخریب شدند.

وی  با بیان اینکه از متهمان یک بهله دلیجه، ۲ تور و ۲ شبچه کشف شده، افزود: متهمان در اظهارت اولیه به صید و فروش چند بهله دلیجه و بالان در هفته های گذشته نیز اعتراف کردند.

حبیبی خاطر نشان کرد: هر ساله در بازه زمانی مشخص گروهی از افراد غیربومی از جنوب کشور به عنوان بازگیر به مناطق حفاظت شده این شهرستان، که دارای تنوع گونه های جانوری است آمده و به صید پرندگان شکاری می پردازند. 

وی یادآور شد: این بازگیران غیربومی با همراهی برخی بلدهای بومی منطقه،  اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری از جمله بحری، بالابان و شاهین کرده و آنها را در شیخ نشین های حاشیه جنوبی خلیج فارس با قیمت های گزاف می فروشند. 

وی ادامه داد: بازگیران با ایجاد «کوخه» در مناطق حفاظت شده و حفر گودالی به عمق بیش از یک متر در زمین و پوشاندن سقف آن، از سوراخ های تعبیه شده در سقف گنبدی، اطراف را زیر نظر گرفته و پس از شناسایی محل این گونه های کمیاب پرندگان شکاری، نسبت به زنده گیری آن اقدام می کردند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه