ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش برخورد با سودجویان معدن آلبلاغ اسفراین

با افزایش مجدد حضور سودجویان و برداشت‌کنندگان غیرمجاز از ذخایر معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین، برخورد با متخلفان این منطقه نیز شدت گرفت و روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جاری، این ناحیه از حضور این افراد پاکسازی شد.

فرماندار شهرستان اسفراین اظهار داشت: عملیات پاکسازی این منطقه با هماهنگی شورای تأمین شهرستان و با مشارکت گروهی ۶۰ نفره متشکل از نیروی انتظامی، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی، صنعت و معدن و نیز جمعی از روستاییان منطقه صورت گرفت.

طاهر رستمی افزود: بر اساس مصوبه شورای تأمین و در راستای جلوگیری از فعالیت سودجویان، عملیات پاکسازی منطقه و برخورد با برداشت کنندگان غیرمجاز سنگ از معدن مزبور هر ۲ هفته تکرار خواهد شد.

وی گفت: به اهالی روستاهای اطراف نیز نسبت به ممنوعیت ورود به این منطقه، برداشت از ذخایر معدنی آلبلاغ و خطراتی که به علت حفر تونل‌های طولانی و خطرناک در این منطقه ایجاد شده هشدارهای لازم داده شده که رعایت نکردن این تذکرات و اقدام به برداشت غیرمجاز و غیراصولی از این منطقه معدنی در سال جاری سبب کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر شده است.

رستمی از کشف ۱۸۰ تن سنگ معدن سرب در ماه‌های گذشته توسط نیروی انتظامی از برداشت کنندگان غیرمجاز خبر داد و افزود: برای حفاظت بیشتر از معدن آلبلاغ یک ایست بازرسی در این منطقه فعال شده و با برداشت کنندگان غیرمجاز به شدت برخورد خواهد شد.

وی گفت: پیگیری برای تعیین تکلیف معدن آلبلاغ از مدت‌ها پیش از سوی شهرستان و استان در سطح ملی انجام شده و اکنون مجوز برای مطالعات اکتشافی و تخمین میزان ذخیره این معدن گرفته شده که به زودی این عملیات آغاز می‌شود که با تعیین میزان ذخائر معدن، در خصوص شرایط برداشت قانونی مواد معدنی آن، به گونه‌ای که منافع شهرستان نیز تأمین شود، تصمیم گیری خواهد شد.

برداشت غیرمجاز از معدن تازه یافته شده سرب و روی آلبلاغ اسفراین، که در منطقه‌ای با همین نام واقع است، از ابتدای امسال با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد که با ورود شورای تأمین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه، این ناحیه از حضور سودجویان پاکسازی شد ولی اینک پس از گذشت چند ماه با حضور مجدد برخی افراد محلی و غیرمحلی، برداشت غیرمجاز از این معدن مجدداً افزایش یافته است.

استفاده از شیوه‌های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت غیرمجاز سنگ سرب و روی از معدن آلبلاغ اسفراین، از ابتدای امسال منجر به وقوع ۳ حادثه ریزش کوه، مرگ ۲ نفر و زخمی شدن چند نفر در این منطقه شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه