ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

انتقاد از عقب‌ماندگی بازسازی مناطق سیل‌زده خراسان شمالی

بارندگی‌ها و سیل بهار امسال به ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان خسارت وارد کرد و قرار است تا پایان امسال، بازسازی این واحدها به اتمام برسد اما آن‌گونه که به نظر می‌رسد، اجرای برنامه‌ها از این هدف عقب مانده است.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در نشست کمیته بازسازی مناطق سیلزده استان اظهار داشت: در اجرای برنامه‌ها با تأخیر روبه رو هستیم و با این رویه، نمی‌توانیم در موعد مقرر، به هدف برسیم.

رضا رجب زاده با انتقاد از تأخیر در برنامه‌های اجرای بازسازی منازل مسکونی خسارت دیده از سیل اظهار داشت: از دستگاه‌ها و بانک‌ها انتظار می‌رود برای سرعت دادن به کارها همت داشته باشند.

وی افزود: روستایی اگر احساس کند کارش در بانک و یا سایر اداره‌ها، انجام نمی‌شود، این ذهنیت به تمام روستاییان منتقل می‌شود و دیگر دنبال دریافت تسهیلات نمی‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با انتقاد از برخی تصمیم گیری های جهاد کشاورزی برای توزیع اعتبارات سیل گفت: هر تصمیم در این باره باید بر مبنای تصمیم این کارگروه باشد این در حالی است که جهاد کشاورزی خواستار مصوبه‌ای است که موضوع آن، اظهر من الشمس است.

وی در باره نداشتن متقاضی برای دریافت تسهیلات بازسازی مناطق سیل زده گفت: تا دو هفته دیگر، باید در شهرستان‌ها، تکلیف مشخص شود که کدام خسارت دیده، تسهیلات می‌خواهد و کدام، نمی‌خواهد و بانک‌ها هم با دریافت جدول توزیع شهرستانی تسهیلات از جهاد کشاورزی، مکلف هستند تا یک ماه دیگر برای تشکیل پرونده‌ها اقدام کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به مشکل رانش زمین در ۱۲ روستای استان ناشی از بارندگی‌ها بهار امسال گفت: روستاهای درگیر با رانش زمین، توسط پژوهشکده سوانح طبیعی مورد مطالعه قرار گرفت.

جواد نظری اظهار داشت: دو روستا در راز و جرگلان، دو روستا در مانه و سملقان، یک روستا در شیروان، یک روستا در جاجرم و باقی در شهرستان بجنورد است و امید می‌رود بنیا مسکن انقلاب اسلامی، کارهای اجرایی را آغاز کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: انتظار می‌رود برای سرعت دادن به بازسازی و جبران خسارت‌های مناطق سیل زده، همکاری بانک‌ها بیشتر شود.

عبدالله یوسفی اظهار داشت: بانک‌ها باید ملزم شوند تا با ارسال پیامک به روستاییان، آنان را از وضعیت تسهیلات مطلع سازند.

بر اساس این گزارش، در بارندگی‌ها و سیل بهار امسال، ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی نیاز به بازسازی پیدا کرد که ۴۴۵ واحد در شهر و مابقی در روستاها است.

تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ متقاضی، به بانک معرفی شده‌اند و بیش از سه هزار فقره پرونده منجر به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه