ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

برگزاری استارتاپ انگور در خراسان شمالی

اترک: رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی از برگزاری استارتاپ انگور طی ماه آینده در بجنورد خبر داد.

به گزارش اترک، بادامی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد با موضوع استارتاپ انگور گفت: یکی از رسالت‌های دانشگاه علمی و کاربردی تربیت نیروهای متخصص با مهارت در زمینه‌های مختلف مبتنی بر نیاز منطقه‌ای و محلی است.

وی با اشاره به برخی رشته‌های این دانشگاه در استان اظهار کرد: هم اکنون رشته تولید پسته در جاجرم و رشته زنبور عسل در شیروان فعال بوده و برای سال آینده هم در رشته پرورش اسب و فرش بافی دانشجو جذب خواهیم کرد.

بادامی با بیان اینکه خراسان شمالی پتاسیل قوی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد، افزود: در حال حاضر این استان از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت انگور برخوردار بوده و تولید انگور در خراسان شمالی قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد.

وی از برگزاری استارتاپ انگور در ۲۸ و ۲۹ آبان امسال خبر داد و گفت: برگزاری این رویداد مهم و مؤثر در رشد اقتصادی استان، ۱۶ تیرماه امسال به تصویب کارگروه اقتصادی خراسان شمالی رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه اظهار کرد: انگور یکی از مهمترین پتانسیل رشد اقتصاد کشاورزی استان است که در سطح بیش از ۱۸ هزار هکتار کشت می‌شود.

امانی افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان در کشت این محصول اما هنوز کشت، برداشت و فروش آن به صورت سنتی انجام می‌شود که با تدبیرات لازم می‌توان این روند را به سمت روش‌های نوین سوق داد.

وی گفت: برگزاری برنامه‌هایی همچون استارتاپ در معرفی این محصول مؤثر بوده در نتیجه به اقتصاد مردم استان و شهر هم کمک می‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه