ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در دو نمایشگاه صنعت فناورانه فولاد و خودرو منعقد شد؛

قرارداد ۷۵ میلیاردی شرکت‌های دانش بنیان استان

اترک/ وحدانی: مهرماه امسال دو رویداد بزرگ فناورانه صنعت فولاد و صنعت خودرو در کشور برگزار شد و ۶ شرکت دانش بنیان نماینده خراسان شمالی در این رویدادهای مهم موفق به انعقاد ۷۵ میلیارد تومان قرارداد همکاری شدند.

به گزارش اترک، جوانان توانمند خراسان شمالی همواره در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و ...خود را به اثبات رسانده‌اند. جوانانی که محرومیت و مظلومیت خراسان شمالی آن را از پای ننداخته و بالعکس با تمام توان تلاش دارند تا ظرفیت و پتانسیل‌های رشد همه جانبه این استان را در زمینه‌های مختلف معرفی کنند و بار دیگر جوانان پرتلاش و شرکت‌های دانش بنیان استان با انعقاد ۷۵ میلیارد تومان قرارداد همکاری در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت فولاد کشور و گردهمایی فناورانه صنعت خودرو در مهرماه امسال توانمندی‌های علمی و صنعتی خراسان شمالی را به خوبی معرفی کردند.

 

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اسفراین در گفت و گو با ما با اعلام این خبر گفت: گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت فولاد کشور از ۷ تا ۹ مهرماه با حضور ۷۰ شرکت دانش بنیان برگزار شد و شرکت‌های دانش بنیان پارس تکین آهن دانش بنیه، احیاگران پویا فیدار سپهر آیین، شرکت نسوز فرآور آراز مستقر در مرکز رشد اسفراین و شرکت دانش بنیان آراد لیان فرآور آریا مستقر در مرکز رشد جامع بجنورد به همراه مجتمع فولاد و شرکت لوله گستر اسفراین در این گردهمایی مهم کشوری حضور داشتند.

مجید قربانزاده با اشاره به انعقاد ۳۵ میلیارد تومان قرارداد شرکت‌های دانش بنیان استان در این گردهمایی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان آراد لیان فراور آریا ۱۸ میلیارد تومان، پارس تکین آهن دانش بنیه ۱۰ میلیارد تومان، احیاگران پویا فیدار سپهر آئین ۲ میلیارد تومان تفاهم نامه همکاری فناورانه با مجتمع فولاد اسفراین به امضا رساندند و شرکت نسوز فرآور آراز ۵ میلیارد تومان تفاهم نامه همکاری با مجتمع فولاد اسفراین و تفاهم نامه فروش دستگاه XRB شرکت دانش بنیان آشکار پرتو به شرکت دانش بنیان آراد لیان فراور آریا امضاء کرد.

وی اضافه کرد: در روز آخر این گروهمایی مجتمع فولاد اسفراین به عنوان شرکت منتخب از نظر تعداد قراردادهای منعقد شده معرفی شد.

قربانزاده با اشاره به برگزاری گردهمایی فناورانه صنعت خودرو طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ همین ماه افزود: در این رویداد هم تفاهم نامه همکاری فناورانه شرکت پردیس الکترونیک ماد کبیر بجنورد و آذین فورج اسفراین با شرکت مگا موتور سایپا به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به منظور تولید بخشی از قطعات الکترونیکی اتوموبیل (ECU بدنه) منعقد شد.

 

+ نبود نیروهای متخصص بومی مشکل شرکت‌های دانش بنیان استان

مدیرمرکز رشد واحدهای فناور اسفراین با بیان برخی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان گفت: علاوه بر نیاز مالی، عدم وجود زیرساخت‌های مناسب و نبود نیروهای متخصص بومی از دیگر مشکلات این شرکت‌ها به شمار می‌رود چرا که شرکت‌های دانش بنیان برای جبران این مشکل از دیگر استان‌ها اقدام به جذب نیرو می‌کنند.

وی اظهار کرد: مرکز رشد اسفراین به عنوان پل ارتباطی با دانشگاه‌ها سعی در رفع بخشی از مشکلات از جمله آموزش و تأمین نیروی متخصص بومی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور دارد.

 

+ اسفراین استعداد صنعتی استان

قربانزاده وجود چهار صنعت بزرگ در اسفراین را ظرفیت خوبی برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان و این شهرستان دانست و گفت: اسفراین استعداد صنعتی خراسان شمالی است و جا برای کار بسیار دارد.

وی افزود: به طور مثال اسفراین ظرفیت بسیار خوبی در بحث عسل و گیاهان دارویی دارد اما هنوز برندی برای عسل در شهرستان وجود ندارد و گیاهان دارویی هم خام فروشی می‌شود در صورتیکه با حمایت و توجهات بیشتر می‌توان بهترین بهره وری را از این بخش داشت.

 

+ فعالیت ۱۵ واحد و شرکت دانش بنیان در اسفراین

مدیرمرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اسفراین گفت: در حال حاضر ۱۵ واحد فناور و شرکت دانش بنیان تحت پوشش این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: به منظور ارتقای سطح علمی و فعالیت‌های این شرکت‌ها طی سال جاری اجرای برنامه‌های مختلفی مانند اولین استارت آپ ویکند اسفراین، جشنواره و ایده‌های برتر دانش آموزی و دانشجویی، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه تولیدات استان و ...در برنامه کاری مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان قرار گرفته است.

قربانزاده گفت: از ابتدای تأسیس این مرکز تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور اسفراین تسهیلات پرداخت شده است و علاوه بر این از مشاوره‌های مالی، حقوقی و بازرگانی به صورت رایگان برخوردار شدند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه