ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

یکهزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی هرمزگان زیرکشت گندم قراردادی رفته است

 رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای آغازکشت قراردادی گندم (۲۸ آبانماه جاری) تاکنون یکهزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی این محصول در استان با همکاری مراکز خدمات جهادکشاوزی تحت پوشش کشت قراردادی رفته است.

علی باقرزاده همایی  در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان افزود: بسته سیاست حمایتی از کشاورزان در قالب کشت قراردادی گندم در سطح پنج هزار هکتار برنامه ابلاغی استان هرمزگان است.

وی بیان داشت: کشت قراردادی گندم و کلزا در دستورکار شرکت بازرگانی دولتی و سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به ضرورت بهره‌وری اقتصادی به ویژه در حوزه تولید محصولات کشاورزی، در برنامه سالجاری با همکاری تعاونی روستایی ارتباط کشاورزان را با کارخانه های آرد در دستورکار است که تا کنون زمینه قرارداد خرید  ۱۰ هزارتن گندم نیز فراهم شده است.

باقرزاده همایی بر تاثیر کشاورزی قراردادی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی تاکید کرد و اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم در خصوص کشت‌های قراردادی در همه شهرستان ها با قدرت و سرعت عمل کنیم چرا که کشاورزی قراردادی با حذف واسطه‌ها، نظارت بر تولید و تضمین در خرید می‌تواند به تولید بیشتر با قیمت مناسب‌تر برای مصرف‌کننده منجر شود.

وی با اشاره به اینکه این نوع کشت با هدف تامین منابع مالی برای تامبن نهاده های  کشت گندم انجام می گیرد ، ادامه داد: با توجه به برنامه های جامع جهادکشاورزی، عزت و اقتدار کشاورزان در گروی اجرای کامل کشاورزی قراردادی است.

باقرزاده همایی ابرازداشت: برای کشت قراردادی گندم قراردادی بین کشاورزان و شرکت بازرگانی دولتی ایران منعقد شده است که کشاورزان می توانند نهاده های خود را تحویل بگیرند و هزینه های خود را پس از برداشت گندم پرداخت کنند و امیدواریم که این روش کمک موثری در جهت تولید گندم داشته باشیم.

در سالجاری ۱۱ هزار ۸۰۰ هکتار گندم در استان هرمزگان کشت شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه