ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

استاندار: آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به بندر خشک در منطقه را دارد

استاندار آذربایجان غربی از ایجاد هاب های اقتصادی در مرکز، شمال و جنوب استان خبر داد و گفت: با توجه به همسایگی با سه کشور و وجود زیرساخت های گمرکی، این استان طرفیت تبدیل شدن به بندر خشک به ویژه در مناطق جنوبی را دارد.

محمدصادق معتمدیان در جلسه مجمع نمایندگان استان با وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی با تشریح پتانسیل ها و ظرفیت های استان در حوزه حمل و نقل جاده و ریلی، خواستار اقتصادی کردن زیر ساخت های عمرانی استان شد و افزود: برای بهره برداری اقتصادی از خطوط ریلی استان، اتصال خط راه آهن به پایانه های مرزی ضروری و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت حمل و نقل ریلی در استان، بر اقتصادی کردن این زیر ساخت تاکید کرد و ادامه داد: اتصال خط راه آهن ارومیه به سرو و اتصال راه آهن نقده به تمرچین می تواند در توسعه صادرات و کاهش هزینه حمل و نقل کالا از مناطق مختلف کشور به مرز بسیار موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی ظرفیت های باری و مسافری راه آهن استان را یادآور شد و بیان کرد: تکمیل ایستگاه های ارومیه ، نقده ، مهاباد و میاندوآب و همچنین  ایجاد اداره کل راه آهن به مرکزیت ارومیه و استقلال این اداره کل از آذربایجان شرقی یک ضرورت است.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت فرودگاهی استان و فعال بودن سه فرودگاه ارومیه، ماکو و خوی اظهار داشت:  با وجود این ظرفیت ویژه در استان و نزدیکی حدود ۱۰ فرودگاه بین المللی در کشورهای همسایه با آذربایجان غربی، استفاده  از ظرفیت ناوگان هوایی استان برای در حوزه مسافری داخلی و خارجی و حمل بار مغفول مانده است .

وی به برخی مشکلات در تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرا و  اتمام پروژه های نیمه تمام استان در حوزه راه و شهرسازی پرداخت و ادامه داد: استفاده از ظرفیت تهاتر صندوق توسعه ملی و ظرفیت فعالان بخش خصوصی در تامین اعتبار این پروژه ها می تواند در این خصوص موثر باشد.

در این جلسه همچنین در خصوص روند اجرایی طرح های نیمه تمام ، نوسازی ماشین آلات راهداری استان، تامین منابع مالی طرح های نیمه تمام، مدل های پرداخت مالی مطالبات پیمانکاران مورد بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه معاون امور استانها و مجلس وزیر، معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن کشور، مدیران شرکت زیر ساخت وزارت راه و شهر سازی ، معاون راهداری و مدیران سازمان ملی زمین نیز حضور داشتند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه