ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

فرصت تبیین چهار اقدام استراتژیک برای توسعه استان

با میزبانی سزاوارانه از رییس جمهور و هیات عالی همراه فرصت تبیین چهار اقدام استراتژیک برای توسعه و پیشرفت استان را از دست ندهیم.

موضوعاتی نظیر سفر رییس قوه مجریه به یک استان، هرچند سال یک بار رخ می‌دهد؛ موضوع مکرری نیست. به همین دلیل هم، همه کسانی که دغدغه توسعه، پیشرفت و آبادانی استانشان را دارند، فارغ از نگاه سیاسی و اجتماعی یا با وجود نقدها و گلایه‌ها سعی می‌کنند در اقدامی پراگماتیک و در پیوندی راهبردی با دیگر گروه‌ها و افراد استان با استقبالی شایسته، میزبانی سزاواری از رییس جمهور داشته باشند؛ این موقعیت امروز برای خراسان شمالی ایجاد شده است و مردم استان ما به سبب‌های فراوان تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی به صفت مهمان نوازی شهره‌اند. در همین اثنا و با این استقبال شایسته است که می‌توانیم علاوه بر طرح‌های روتین، برای مهم‌ترین و استراتژیک ترین مسیر جاده‌ای کشور یعنی جاده گلستان به بجنورد اعتبار مناسبی کسب کنیم؛ قابلیت‌های این مسیر، ورای اتصال چند شهر به یکدیگر است. همچنین می‌توانیم برای حضور استان در کریدور بین المللی شمال - جنوب و ابتکار یک کمربند و یک جاده، رأیزنی مناسبی انجام دهیم و حتی اهمیت راهبردی موضوع استراتژیک جمع شدن احباب کنار یکدیگر یعنی پیوستن قوچان و درگز به خراسان شمالی را برای هیات دولت روشن کنیم. این چهار اقدام استراتژیک در بطن خود، طرح‌ها و پروژه‌های فراوانی دربردارد که بی تردید تحققشان می‌تواند موقعیت استان ما را نه تنها در کشور که در منطقه بسیار ارتقاء دهد. پیگیری و محقق شدن چهار طرح، یعنی توسعه ریلی، توسعه منطقه ویژه اقتصادی، توسعه گمرک‌های مرزی و مراودات بین المللی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، حضور سرمایه‌های دولتی، حاکمیتی و خصوصی و ایجاد اشتغال گسترده در استان. اینجا، مجال توضیح درباره ابعاد این موضوع، میسر نیست ولی در زمان مناسب می‌توان آنها را تبیین کرد.

 

مجید رئوفی

کارشناس حوزه سیاست گذاری انرژی

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه