ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

محیط زیست و تمرکز بر ایجاد صنایع هایتک

خوشبختانه خراسان شمالی به دلیل محرومیت از توسعه یافتگی نا متوازن٬ جزء استانهای غنی در تنوع گیاهی و جانوری٬ این بقا سازان زندگی در خلقت آفریدگار٬ محسوب می‌شود.

صد البته٬ این فرصت نباید به تهدید بدل شده و در آماج فعالیت‌ها و برنامه‌های نفع طلبانه معدنی - صنعتی در مسیر توسعه ناپایدار و توسعه مقاطعه کارانه قرارگیرد.

ضرورت توجه به منابع طبیعی و محیط زیست که پایه‌های اصلی توسعه پایدار و کسب درآمدهای سرشار از طبیعت گردی و جاذبه‌های گردشگری و خدمات وابسته بوده٬ در سند آمایش استان٬ نگاه عمیقی را می‌طلبد.

 برای ایجاد یک الگوی پایدار ملی در استان خراسان شمالی با این حجم عظیم از غنا و تنوع زیستی٬ پیشنهاد می‌گردد به جای ایجاد صنایع آلاینده٬ آب بر و خام فروشی معدنی؛ صنایع هایتک٬ تبدیلی و کوچک و بوم گردشگری٬ در اولویت قرار گیرد.

 در نظام خلقت و کوانتوم اجزاء٬ هر تصمیم و فعلی در سایر مناطق اثر گذار است. از این رو امروزه در برنامه ریزی‌های جهانی٬ ملی و منطقه‌ای٬ رویکرد سیستمی و مدیریت زیست بومی یک اصل محسوب می‌شود.

 

 امید آن است که ریاست محترم جمهور٬ لزوم استفاده از خرد جمعی و وحدت بین بخشی در مدیریت سرزمینی ایران کهن را که خود تثبیت ساز نظام تولید و درآمد پایدار است٬ به عنوان الگویی مناسب٬ با حضوری پر فروغ٬ در این خطه از میهن اسلامی٬ متجلی سازد.‌

 

مسعود صانعی

کارشناس محیط زیست و آمایش سرزمینی

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه