ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

باز هم آخر شدیم؛ خراسان شمالی در قعر جدول سهولت کسب و کار

اترک/ وحدانی: بررسی شاخص‌ها نشان می‌دهد که در بین استان‌های کشور خراسان شمالی بدترین وضعیت را برای شروع یک کسب و کار داشته و جایگاهی بهتر از سی و یکمی نصیبش نشده است. درحالی که خراسان جنوبی همزاد ما، توانسته خودش را به رتبه هفتم کشور برساند.

به گزارش اترک، خراسان شمالی با توجه به موقعیت جغرافیایی، دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در ایجاد اشتغال است اما همواره دلایلی مانند بروکراسی اداری، کوچک بودن سبد خانوار، نبود سند توسعه، پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ سود بالا، عدم تطابق نیاز بازار کار با رشته‌های دانشگاهی، سخت گیری در روند سرمایه گذاری، نبود سرمایه در گردش و ... موجب شده این استان به جایگاهی که باید دست نیافته باشد، اگر به این باور برسیم که امروزه اشتغال مهمترین مشکل و معضل جامعه به‌شمار می‌رود حتماً راه حلی برای رفع آن پیدا خواهیم کرد و این مهم هم نیاز به کمک و اهتمام دستگاه‌های اجرایی دارد.

برای رفع معضل اشتغال طرح‌های مختلفی از جمله طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار طی چند سال گذشته با هدف شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در هر استان آغاز شد اما هیچ کدام از رسته‌های خراسان شمالی از آن میزان از توسعه یافتگی برخوردار نیست که بتواند به عنوان موتور محرک سیستم‌های کسب وکاری استان شناخته شود.

شاید برنامه توانمندسازی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، افزایش مهارت نیروی کار، سیاست‌های فعال توسعه کسب و کار، مشوق‌های کارفرمایی، طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و توسعه رسته‌های منتخب دارای ظرفیت اشتغال و بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی تا حدودی در رفع مشکل ایجاد اشتغال و ارتقای جایگاه استان در کسب و کار مؤثر باشد.

توجه ویژه به مزیت‌های اقتصادی از دیگر مواردی است که در نوع خود به رونق تولید و اشتغال کمک می‌کند به طور مثال در حال حاضر مزیت استان در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت است که باید آن را بیش از پیش تقویت کرد و از طرفی هم نباید از ظرفیت‌های خوابیده و فراموش شده استان غافل شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه