ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ابتکار ناب برخی مدیران دولتی در اجرای مصوبه‌ای که اجرا ناشدنی بود!

مدیرانی که تأکید داشتند مصوبه افزایش حقوق، تهدیدی بزرگ و اجرا ناشدنی ست، با تبدیل آن به فرصت، اتفاقی سودآفرین را برای خودشان و همکارانشان رقم زدند!

اسفندماه ۹۷ و در روز‌هایی که افزایش قیمت‌ها، همگان را به ستوه آورده و نگران کرده بود، خبری منتشر شد که حکایت از افزایش ۴۰۰ هزارتومانی حقوق کارمندان دولت برای سال بعد در مجلس شورای اسلامی داشت؛ مصوبه‌ای که دولتمردان آن را اجرایی نمی‌دانستند.

بر اساس آن مصوبه، قرار بود این مبلغ، حداقل مبلغی باشد که به حقوق کارمندان و بازنشستگان افزوده خواهد شد و افزایش حقوق برای حداقلی بگیران و آن‌هایی که کمتر از دو میلیون تومان می‌گرفتند، بیشتر از ۴۰۰ هزار تومان باشد؛ مبالغی که امثال نوبخت مدعی بودند دولت در تأمین آن‌ها به مشکل دچار خواهد شد.

وضعیتی که موجب شده بود برخی تصور کنند، مصوبه مجلس شورای اسلامی از گذرگاه شورای نگهبان نگذرد و در نتیجه، سرنوشتی جز بازگشت به مجلس و تعدیل نداشته باشد، در حالی که کمی بعدها مشخص شد این گونه نیست و دولت موظف به اعمال این افزایش برای حقوق سال ۹۸ است.

اتفاقی که از آغاز ماه جاری رخ داد، هرچند اظهار نظر امثال محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور نشان می‌دهد، هنوز در مسیر اجرای آن ابهاماتی وجود دارد؛ ابهاماتی که واعظی از تلاش برای رفع آن‌ها در سایه اقداماتی مانند جلسه با برخی نمایندگان مجلس خبر می‌داد.

به گزارش تابناک؛ این در حالی است که هنوز ماه به نیمه نرسیده خبر می‌رسد، افزایش حقوق یاد شده به شکلی عجیب به اجرا درآمده و بر خلاف تصورها، بیشترین افزایش نصیب مدیران شده نه حداقلی بگیران؛ درست عکس چیزی که مصوبه مجلس تدارک دیده بود و البته با زاویه شدید با اظهارنظر دولتمردان در خصوص تءمین منابع مالی اجرای این مصوبه.

آن گونه که حاج بابایی، نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داده، «با معجزه دولت، ۴۰۰ هزار تومان مصوبه مجلس وقتی به حقوق ۱۱.۱۲۳.۰۰۰ ریالی اضافه شده، تبدیل به ۴۴۰ هزار تومان افزایش حقوق شده و هنگامی که به حقوق ۲۰ میلیون تومانی اضافه شده، ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال افزایش حقوق را در پی داشته است.»

ادعایی که به گفته این نماینده، مستندات آن نیز موجود است و در برخی موارد به افزایش بیش از ۵ میلیون تومانی حقوق برخی مدیران نیز منجر شده است؛ افزایشی نجومی که برای حداقلی بگیران از ۴۴۰ هزار تومان فراتر نرفته است؛ ۴۰۰ هزار تومان ثابت به علاوه افزایش ۱۰ درصدی؛ رویدادی که ظاهرا نتیجه افزودن تبصره‌ای ویژه به مصوبه مجلس در این خصوص است که تبصره ۱۵۸ نام دارد و بر اساس آن، افزایش حقوق سال ۹۸ برای مدیران دولتی معادل اعدادی می‌شود که خیلی بیشتر از مصوبه مجلس هستند و ظاهرا دولت هیچ مشکلی در پرداختشان ندارد. درست بر خلاف اعمال افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق برای حداقلی بگیران و بازنشستگان!

ماجرایی که با توجه به طرح آن در مجلس، انتظار می‌رود در روز‌های پیش روی، بیشتر درباره آن بشنویم و حتی شاهد شکل گیری تحقیقاتی مفصل برای روشن شدن ابعادش باشیم؛ روشن شدن ابعاد ابتکاری که دولتمردان به خرج داده اند تا از تهدیدِ مصوبه افزایش حقوق مجلس، برای خود فرصتی بی نظیر برای افزایش مفصل حقوق فراهم آورند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه