ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

وزیر امور خارجه آمریکا طی سفر به سوئیس مدعی شد

پمپئو: آماده‌ایم بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران مذاکره کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در سفری غیرمنتظره به سوئیس اعلام کرده واشنگتن آماده است بدون هیچ شرطی با تهران گفت, گو کند.

به گزارش رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده که آمریکا حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران مذاکره کند. پمپئو اما بلافاصله اعلام کرده به شرطی که «ایران مانند کشوری معمولی» رفتار کند!

این ماجرا از سوی تحلیلگران یک عقب‌نشینی جدید از سوی واشنگتن در مقابل ایران شناخته می‌شود. وزیر امور خارجه آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام ۱۲ شرط برای عقد توافق جدید با ایران تعیین کرده بود. وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی قبل به صورت غیرمنتظره به محل برگزاری نشست مرموز بیلدربرگ سوئیس وارد شده تا با مهمانان قدرتمند و میلیاردرها دیدار داشته باشد.

پمپئو در ابتدا در لیست میهمانان قرار نداشت. گزارش‌ها نشان می‌دهد جرد کوشنر مشاور ویژه و داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هم به او ملحق شده است. گفته می‌شود ایران یکی از محورهای اصلی مذاکرات او در سوئیس خواهد بود. خیلی‌ها در جهان شاید نام گروه بیلدربرگ را نشنیده باشند اما این گروه سری هر سال با جمع شدن حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر از افراد قدرتمند و پرنفوذ جهان جلسه‌های محرمانه‌ای درباره امور جهان دارد که این گروه را پس از سالها تشکیل تبدیل به سازمانی مخوف کرده است. گروه بیلدربرگ در سال ۱۹۵۴ با ابتکار چند نفر از دولتمردان اروپا تشکیل شد و نخستین نشست خود را در هتل بیلدربرگ در شهر اوستربیک در هلند برگزار کرد و از آن زمان به همین نام خوانده شد.

نشست‌های این گروه از سال ۱۹۵۴ به صورت کاملاً خصوصی و محرمانه در نقطه‌ای از جهان برگزار می‌شود. تمامی اعضا از قدرتمندترین و با نفوذترین افراد در زمینه‌های سیاست، اقتصاد و رسانه هستند. بسیاری از پادشاهان و اعضای خاندان‌های سلطنتی کشورهای غربی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند. حدود یک سوم این افراد را مقامات دولتی و سیاستمداران تشکیل می‌دهند و بقیه از بخش‌های مالی، صنعت، آموزش، ارتباطات و مسائل کارگری هستند. اما افرادی هم هستند که پای ثابت این نشست‌ها به شمار می‌روند و بدون آنان اصولاً بیلدربرگ شناخته نمی‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه