ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مدیرکل راه و شهرسازی پاسخگوی عدم اجرای پروژه ریلی استان باشد؛

مصطفی‌زاده قطار توسعه را از ریل خارج کرد

اترک/ عقیلی: راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد در لیست چهار هزار پروژه نیمه تمام است که با گذشت حدود ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن و چهار بار کلنگ‌زنی هنوز به فاز اجرایی نرسیده است.

به گزارش اترک، این پروژه ریلی نخستین بار سال ۱۳۸۸ با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شد و دو سه بار دیگر کلنگش به زمین خورد اما موانع اجرای آن حل نشد.

مهرماه چهار سال بعد در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و با دستور ویژه معظم له، دولت ۱۴۴ میلیون یورو از محل شرکت مهاب قدس برای اجرای این پروژه به پیمانکار (آستان قدس) اختصاص داد تا راه‌آهن شمال شرق وارد فاز اجرایی شود.

مدتی بعد دولت دهم در نشستی تأمین منابع اجرایی پروژه را مصوب کرد اما بازهم این خط ریلی عملاً وارد فاز اجرا نشد و با روی کار آمدن دولت یازدهم وزیر نیرو خواستار لغو این مصوبه شد تا خط ریلی ۷۰۰ کیلومتری که پس از اجرا ظرفیت حمل هفت میلیون تن بار و جابه‌جایی سالانه پنج میلیون مسافر را دارد، از طریق فاینانس اجرا شود.

براساس آخرین اخبار، 21 آذرماه سال 97 نامه‌ای با امضای معاون اول رئیس جمهور مبنی بر این که پروژه راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد به عنوان پروژه اولویت دار می‌تواند از صندوق توسعه ملی اعتبار بگیرد مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت.

این درحالی است که براساس لیست ابلاغ شده پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ توسط معاون اول رییس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تنها پروژه ریلی تعریف شده اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت راه و شهرسازی مربوط به خط گلشهر- هشتگرد است و عملاً محور گرگان- بجنورد- مشهد در سیاست‌گذاری سال جاری گنجانده نشده؛ این بدین معناست که چنین پروژه اولویت داری که اقتصاد سه استان به ویژه خراسان شمالی را درگیر می‌کند از لیست 76 پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی جا مانده.

شاید قسمتی از تقصیرها برگردن مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی باشد که نتوانسته اهمیت بالای پروژه خط ریلی شمال شرق کشور را برای وزارت خانه متبوعش تبیین کرده و از خط خوردن آن از لیست ۷۶ پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی امسال جلوگیری کند.

عملیات اجرایی چهاربانده شدن محور بجنورد جنگل گلستان هم که قریب به 9 سال از آغاز آن می‌گذرد طی چند سال اخیر توفیق چندانی نداشته است. پای وزیر راه و شهرسازی هم طی چند سال اخیر که مصطفی زاده بر مسند راه و شهرسازی استان نشسته –حتی پس از ئقئع سیل و خسارات بسیار به جاده‌های استان- به استان بازنشده است.

امیدواریم استاندار و نمایندگان مجلس با پیگیری‌های خود به ویژه در سفر پیش روی احتمالی ریاست محترم جمهور، کم کاری‌های حوزه راه و شهرسازی را به گونه‌ای جبران کنند که استان بیش از این متضرر این مدیر -که حتی از ارتباط با رسانه‌ها واهمه دارد- نشود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه