ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

شهریاری در آذربایجان غربی چه می‌کند؟روزه سکوت یا سکوت سیاسی

برای دکتر شهریاری و همراهانش یک سؤال بزرگ و لاینحل باقی مانده که چرا وی علیرغم اطلاع مخالفینش در آذربایجان غربی از فعالیت‌های انتخاباتی شهریاری هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهند؟!

کانال تلگرامی توئیتر خراسان شمالی که اندکی از تأسیس آن نمی‌گذرد به بررسی این موضوع پرداخته و چند فرضیه را بررسی می‌کند که در ادامه می‌خوانید:

🔹فرض اول:

این شاید یک توافق نانوشته بین مخالفین حضور شهریاری در آذربایجان غربی باشد، اگر استاندار آن دیار با پای خود از آذربایجان غربی برود چرا آن‌ها هزینه رفتنش را بپردازند، و طبق تحلیلی که چند روز پیش در همین کانال گذاشته شد آن‌ها از این رفتن خود خواسته بهره برداریشان را در انتخابات می‌کنند.

🔹فرض دوم:

آن‌ها نمی‌خواهند تا در چالشی دیگر با استاندار آذربایجان غربی به او فرصت بهره برداری و جبران اشتباه را بدهند تا از آن در انتخابات خراسان شمالی نفع ببرد، آن‌ها به همان نتیجه قبلی در خانه خودشان راضی‌اند و تکرار بازی را به صلاح نمی‌بینند.

🔹فرض سوم:

ادامه تنش بین استاندار و نمایندگان تأثیر منفی روی دیدگاه مردم در این اوضاع اقتصادی خواهد گذاشت و نمایندگانی که در این ماجرا مقابل شهریاری قرار گرفتند همگی از لیست امید و حامیان دولت هستند و به نوعی ادامه این روند را خود زنی می‌دانند و از طرفی با رفتن استاندار فعلی معلوم نیست که استاندار بعدی تا چه حد همسوی دولت و سیاست‌های آن باشد علی الخصوص که رحمانی فضلی وزیر کشور است و با تمدید ریاست لاریجانی در مجلس احتمال ریاست جمهوری آن در ۱۴۰۰ قوت گرفت، اگر وزیر استانداری نزدیک به لاریجانی انتخاب کند در واقع آن‌ها بایستی وارد انتخاباتی متفاوت شوند.

🔹فرض چهارم:

در این ایام آسمان انتخاباتی کشور به یک رنگ است همانطور که در خراسان شمالی شاهدش هستیم.

آن‌ها (نمایندگان) تا دیروز که خبری از استعفاء ها و گزینه‌های احتمالی برای انتخابات ۹۸ مجلس مطرح نبود می‌توانستند امید وار باشند که کسی جز خودشان از این اختلاف سود نبرد اما الان ماجرا کمی متفاوت است، از طرفی شهریاری هنوز استاندار آذربایجان غربی است و فضای سیاسی استان تحت مدیریتش دستش آمده و امکان و فرصت رقیب تراشی و خلق دست انداز برای نمایندگان را دارد پس ترجیحاً سکوت را به ادامه تقابل ترجیح می‌دهند.

🔹فرض پنجم:

همانطور که اشاره شد نمایندگان آن استان از لیست امید هستند و دست بر قضا ارتباط خوبی با اکبری و قربانی نمایندگان بجنورد، مانه و سملقان، راز وجرگلان، گرمه و جاجرم دارند، میانجی گری این دو نماینده با نمایندگان آذربایجان غربی برای کاهش تنش بین بهادری (نماینده ارومیه) هم نباید بی تأثیر دانست البته اگر این فرض درست باشد درواقع تاریخ اعتبار آن تا پایان ۱۶ خرداد خواهد بود، یعنی آخرین مهلت استعفاء ها برای انتخابات پیش رو که شهریاری فرصت کاندید شدن را از دست بدهد.

 

+ این کانال مجازی همچنین طی چند روز گذشته تحلیلی بر تعیین تکلیف استانداری گلستان و صالحی استاندار اسبق خراسان شمالی داشته است که در ادامه می‌خوانید:

 

"استاندار اسبق خراسان شمالی که اینروزها در صدر اخبار رسانه‌ها و کانال‌های مجازی استان گلستان است با هر روز تعلل وزیر کشور در تعیین تکلیف استانداری گلستان یک قدم به نمایندگی مجلس در این استان نزدیک می‌شود.

گلستانی‌ها بعد از حضور پر حاشیه مناف هاشمی و تبعات سنگین غییت او در زمان سیل عزم خود را برای انتخاب استاندار بومی جزم کرده‌اند.

صالحی از اقبال خوبی برای استانداری گلستان برخوردار است، گفته می‌شود آیت الله نورمفیدی با صراحت از این گزینه بومی در جلسه خصوصی با وزیر کشور حمایت کرده.

تأخیر رحمانی فضلی فرصتی را برای صالحی فراهم کرده تا او به انتخابی جز استانداری هم فکر کند آن هم جریان سازی و شرکت در انتخابات ۹۸ مجلس است.

باید صبر کرد و دید چه خواهد شد اما در صورت حضور صالحی در انتخابات مجلس بی شک انتخابات گلستان، انتخابات مجلس خراسان شمالی را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد."

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه