ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

16 خرداد آخرین مهلت استعفاهای انتخاباتی

اترک/ وحدانی: رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی، 16 خرداد جاری را آخرین مهلت استعفاهای انتخاباتی اعلام کرد.

به گزارش اترک، مهم‌ترین سخنان ولی‌الله حیاتی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی و رئیس ستاد انتخابات استان در نشست خبری به شرح زیر است:

 

*16 خرداد آخرین مهلت استعفاهای انتخاباتی

جریان انتخابات، جریانی کاملاً قانونی و دارای فرآیند مشخص است که هرگونه اطلاعات و اخبار در انتخابات پیش رو در حوزه خراسان شمالی تنها از سوی ستاد انتخابات قابل قبول است.

تاکنون دو استعفا انتخاباتی در خراسان شمالی واصل شده است و افرادی که در مناصب دولتی فعالیت و قصد کاندیدا شدن در انتخابات را دارند بایستی تا 16 خرداد نسبت به استعفای خود اقدام کنند.

باید استعفای آن‌ها از سوی مرجع صادرکننده حکم، پذیرفته شود که تاکنون دو استعفا، یکی مشاور استاندار و دیگری ریاست جهاد دانشگاهی استان دریافت شده و تاکنون استعفای وی پذیرفته نشده است.

 

*اخطار انتخاباتی به 2 مدیرکل در استان

با توجه به ضرورت پایبندی به قانون توسط گروه‌ها و جریان‌های سیاسی استان، همه باید قاعده بازی را رعایت کنند و در قانون تبلیغات زودهنگام منع شده است.

فعالیت‌های پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخابات توسط کاندیداهای احتمالی رصد و تا زمان تصویب اعتبارنامه فردی در مجلس تمام اقدامات وی ثبت می‌شود و در صورت نیاز اقدام لازم انجام خواهد شد.

به دو مدیرکل استانی نسبت به برخی رفتارهای شائبه آمیز حمایت انتخاباتی تذکر داده شده و در جرائم انتخاباتی برای هر جرمی، تنبیهی در نظر گرفته‌شده و ادعای تقلب در انتخابات جفای به انقلاب است.

 

*رصد اقدامات مجریان انتخابات

اقدامات مجریان انتخابات رصد می‌شود و شائبه طرفداری و جانب‌داری در صورت ایجاد در مجریان انتخابات برخورد می‌شود و اجازه وارد شدن خدشه به انتخابات به‌عنوان ستون خیمه نظام داده نمی‌شود.

دغدغه‌های موجود نسبت به حضور برخی افراد در مسئولیت‌ها به حداقل خودش خواهد رسید و نظارت بر کارهای فرمانداران وجود دارد.

مبنای فرمانداران رعایت قانون، اصل بی‌طرفی و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری است و در غیر این صورت مدیریت عالی استان به موضوعات ورود خواهد کرد.

 

*پیش بینی 886 شعبه انتخاباتی در استان

تاکنون 886 شعبه برای انتخابات مجلس و اولین میان دوره‌ای خبرگان خراسان شمالی در دوم اسفندماه امسال پیش بینی شده است.

افزایش شعبه‌های اخذ رأی بستگی به تصمیم هیات اجرایی و با تشخیص آن‌ها صورت می‌گیرد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه