ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کشف 140 تن سنگ معدن در اسفراین

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از کشف 140 تن سنگ معدن از ابتدای سال جاری تاکنون در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد و گفت: در این رابطه 48 متخلف دستگیر و 26 دستگاه خودرو نیز توقیف شده‌اند.

به گزارش اترک، سردارعلیرضا مظاهری با اعلام جزئیات این خبر گفت: خوشبختانه کشور ما ازجمله کشورهایی است که دارای معادن و ذخایر معدنی بسیار زیادی است.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی نیزهمانند سایر استان‌های کشور دارای معادن زیادی است، افزود: تعدادی از این معادن به ثبت رسیده و تعدادی نیز به لحاظ معذورات قانونی و زیست محیطی ثبت نشده و به بهره برداری نرسیده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه معدن "آلبلاغ" ازجمله معادنی است که متأسفانه تاکنون به ثبت نرسیده است، خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی از اهالی منطقه و همچنین مردم دیگر مناطق به‌صورت غیرقانونی اقدام به برداشت سنگ معدن از این مکان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش نیز متأسفانه یکی از اهالی به علت برداشت غیراصولی از این معدن جان خود را از دست داد، یادآور شد: نیروی انتظامی برحسب وظیفه ذاتی که دارد همواره برخورد با این اقدام غیرقانونی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه در این رابطه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون 140 تن سنگ معدن کشف و تعداد 48 نفر متخلف دستگیر و به مقامات قضائی معرفی‌شده‌اند، افزود: توقیف تعداد 26 دستگاه خودرو و 126 رأس چهارپا نیز از دیگر اقدامات پلیس استان در راستای برخورد با این اقدام غیرقانونی بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در راستای ساماندهی این معدن می‌بایست مسئولان به‌خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت سریع اقدام لازم را انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب در این خصوص به محیط‌زیست وارد می‌شود لذا می‌طلبد سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیز با انجام اقدامات لازم از بروز مشکلات پیش رو پیش گیری کنند.

سردار مظاهری در پایان خطاب به افرادی که اقدام به مقصر جلوه دادن ناجا و دستگاه قضائی در خصوص عدم برخورد قانونی لازم با متخلفان برداشت غیرقانونی از این معدن، خاطرنشان کرد: هر سازمانی باید وظیفه خود را در تمام صحنه‌ها به‌خوبی انجام دهد و نیروی انتظامی نیز همان‌طور که تاکنون وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده ازاین‌پس نیز مواردی که موجب شود تا امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه مختل شود با برخورد قاطع پلیس همراه خواهد بود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه