ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بجنورد پروانه ای شد

اترک: به دنبال تغییرات اقلیمی و همچنین بارش‌های بسیار طی مدت اخیر، برخی شهرها با افزایش جمعیت گونه‌ای از پروانه‌ها مواجه شده‌اند؛ استان خراسان شمالی نیزاین روزها میزبان پروانه‌ها است.

به گزارش اترک؛ به گفته حشره شناسان، این گونه پروانه از بیش از ۴۰ گونه گیاه تغذیه می‌کند و طول عمر آن ها در حد یکی دو ماه است؛ اگر هوا خیلی گرم نشود، ممکن است حدود سه ماه دیگر نیز شاهد ظهور موج دیگری از این پروانه‌ها باشیم.

این پروانه‌ها هیچ آسیبی برای کشاورزی و محیط زیست ندارند و در نهایت غذای پرندگان می‌شوند؛ همچنین برخی حشرات شکارچی مانند مانتیس‌ها (راهبک)، سوسک‌ها، زنبورها و مگس‌ها از این گونه تغذیه می‌کنند.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان محیط‌زیست در این باره گفت: بارش‌های طولانی مدت در مناطقی که در سال‌های گذشته به‌شدت با خشکسالی مواجه بوده‌اند علت اصلی این امر است.

علیرضا نادری افزود: یکی از علل اصلی افزایش تعداد پروانه‌ها در محیط بارش‌های طولانی مدت بوده که در سال جاری با آن مواجه بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: حضور این گونه پروانه هیچ‌گونه ضرری ایجاد نمی‌کند و یک پدیده طبیعی است و باید به‌طورجدی از سم پاشی آن‌ها خودداری کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه