ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کسانی که با قیمت‌های بالا خودرو خریدند منتظر زیان باشند

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران گفت: کسانی که با قیمت‌های بالا در یک ماه اخیر خودرو خریده‌اند در انتظار زیان باشند.

سعید موتمنی در گفت و گو با خبرآنلاین افزود: قیمت‌ها در بازار خودرو طی بیست روز اخیر بسیار غیر منطقی بالا رفته بود. بازار در حال تعدیل خود است از این رو بسیاری ازفعالان بازار در انتظار تعدیل هستند و معتقدند ریزش قیمت‌ها در این بازار به زودی آغاز می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه میزان ریزش‌ها و تحولات قیمتی در بازار وابسته به نحوه عملکرد خودروسازان است، گفت: در شرایط کنونی خرید و فروشی در کار نیست و در نتیجه اخباری که در خصوص رشد قیمت‌ها منتشر می‌شود مبنای درستی ندارد.

او تاکید کرد: دو روز پیش دعوتنامه های خودروی ۲۰۰۸ ارسال شد و ناگهان، تنها به واسطه ارسال این دعوتنامه‌ها، قیمت این خودرو در بازار ۲۳ میلیون تومان کاهش یافت، پس می‌بینیم تحویل به موقع خودروها اتفاقاً سبب می‌شود بازار به تعادل برسد و قیمتها بی ضابطه بالا نرود.

او در توضیح این مطلب ادامه داد: در دوره افزایش شدید قیمت‌ها، ۲۰۰۸ حتی به قیمت ۴۸۰ میلیون تومان هم رسید اما در حال حاضر حدود ۳۷۵ تا ۳۸۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این یعنی نوسان قیمت این خودرو در دوره‌ای کوتاه نزدیک به صد میلیون تومان بوده است.

 

+ کدام بازار؟ کدام خرید و فروش؟

وی با تاکید بر اینکه قیمت خودروها در حال حاضر افزایش چندانی ندارد، درباره نرخ‌های متعدد و متفاوت بازار گفت: برخی خودروها را با قیمت بالا خریده‌اند و در حال حاضر مقابل قبول قیمت بازار مقاومت می‌کنند. به عنوان مثال می‌بینیم یک خودرو در یک نمایشگاه ۵ میلیون تومان بالاتر از نمایشگاهی دیگر است و علت به قیمت خرید باز می‌گردد اما به نظر می‌رسد باید بپذیرند که این قیمت‌ها غیر واقعی بوده و بازار باید با قیمت‌های تازه که امکان خرید و فروش را داشته باشند، کار کند. به گفته وی بخش مهمی از قیمت‌ها در ۲۰ روز گذشته تنها روی کاغذ بالا رفت و معامله‌ای بر پایه آن صورت نگرفت.

وی در جواب این پرسش که ایا قیمت پراید ۱۱۱ به ۵۷ میلیون تومان رسیده است یا خیر؟ گفت: این مدل پراید حتی قیمت ۶۰ میلیون تومان را هم دید اما در حال حاضر برخی قیمتان را ۵۷ میلیون تومان اعلام می‌کنند در حالی که قیمت خرید و فروش این مدل خودرو ۵۴ میلیون و پانصد هزار تومان است.

به گفته وی قیمت پراید ۱۳۱ حدود ۵۲ میلیون تومان است که با قیمت ۵۰ میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شود. او قیمت پژو ۴۰۵ را ۸۴ میلیون تومان، سمند آل ایکس را بین ۸۵ تا ۸۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ را تا ۱۰۳ میلیون تومان اعلام کرد.

وی گفت: تیبای صندوق دار حدود ۵۳ تا ۵۴ فروخته می‌شود و قیمت تیبا دو ۶۰ میلیون تومان است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه