ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بخشنامه برگشت ارز به کشور راه‌های صادرات را قفل کرده است

اترک: رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: بازار فروش مهمترین مشکل تحقق شعار رونق تولید است.

به گزارش اترک، امید حیدریان با اشاره به اینکه تولید شامل تأمین مواد اولیه، نیروی انسانی، ماشین آلات و تاسیسات و فروش می‌شود، افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکل تولید و تولیدکنندگان فروش کالا است.

وی گفت: در حال حاضر بازار داخلی در بحث تأمین کالا اشباع شده است و تمام تولیدکنندگان در داخل، بازار خود را دارند و بیشتر آن‌ها با اشباع کالا مواجه هستند.

حیدریان اظهار کرد: بنابراین برای حل مشکل فروش کالاهای خود یا باید تغییر ظرفیت یا تغییر ماهیت تولید دهند و یا اینکه کالای خود را به بازارهای خارج از کشور به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: اما از آنجاییکه امکان تغییر ظرفیت یا تغییر ماهیت تولید برای تولید کننده به علت مشکلاتی همچون داشتن دانش فنی، نیروی انسانی متخصص، تحقیقات برای پیدا کردن بازار و تغییر تکنولوژی وجود دارد، نیست باید به دنبال پیدا کردن بازارهای خارجی باشیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان افزود: اما هم اکنون بخش نامه برگشت ارز به کشور با قیمت مصوب، تمامی راه‌های صادرات را برای واحدهای صنعتی بسته است.

وی تصریح کرد: برای اجرایی کردن این مصوبه باید یک بانک کارگزار وجود داشته باشد که طبق مستندات پول را دریافت کند اما چنین چیزی وجود ندارد.

حیدریان بیان کرد: زمانیکه از هر طرف تحت فشار هستیم، امکان جابجایی ارز نیز وجود ندارد و علاوه بر آن رقبای ما نیز افراد زرنگ و باتجربه‌ای هستند و در جریان نوسانات ارز در کشور قرار دارند و هیچ کسی حاضر ارز با قیمت به عنوان مثال 11 هزار تومان را با هشت هزار تومان بدهد.

وی گفت: این رقبا اعلام می‌کنند که با ریال کالا خرید می‌کنیم و ریال نیز تحویل شما می‌دهیم در نتیجه ارز داخل کشور باقی می‌ماند و کالا جابجا نمی‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه