ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

خط پایانی بر اظهارنظرها پیرامون «فرودگاه بجنورد»؛ داستان هزینه‌هایی که بر باد رفته‌اند

مدیر فرودگاه بجنورد از هزینه‌های بی‌مورد و اظهارنظرهای غیر کارشناسانه در خصوص فرودگاه بجنورد انتقاد کرد و برای نخستین بار پرده از برخی ابهامات و مشکلات این فرودگاه برداشت.

به گزارش اترک؛ وعده‌های مسئولان درباره برقراری پروازهای فرودگاه بجنورد به سایر نقاط کشور، برقراری پرواز حج، پرواز به ترکیه، اظهارات غیرکارشناسی درباره فرودگاه، دست کم گرفتن تجهیزات فرودگاه به جای درک موقعیت جغرافیایی آن و بسیاری موارد دیگر این بار صدای مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد را نیز درآورد.

تا کنون در روزنامه اترک و سایر رسانه‌ها، بارها و بارها از مشکلات فرودگاه بجنورد که صرفاً نام "بین المللی" را یدک می‌کشد اما در عمر 23 ساله‌اش پروازی به جز به تهران نداشته است سخن گفته‌ایم. از مشکلات جغرافیایی این فرودگاه و سخنان غیر کارشناسانه مدیران و مسئولان ارشد استانی انتقاد کرده‌ایم اما هنوز هم سخنان پیرامون این بزرگترین و معیوب‌ترین پروژه حمل و نقل کشور ادامه دارد. تاجایی که سید مهدی رزاز مدیر فرودگاه "بین المللی" بجنورد لب به سخن گشود و در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم از آنچه که "عدم اطلاع مسئولان استان از شرایط فرودگاه بجنورد" بود انتقاد کرد. بخش‌هایی از این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

 

 مسئولان اطلاعی از شرایط فرودگاه ندارند

مدیر فرودگاه بجنورد با تاکید بر اینکه مسئولان استان خراسان شمالی اطلاع دقیقی از شرایط فرودگاه بجنورد ندارند٬ اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌های کشور تمامی اهداف لازم در خصوص تجهیز فرودگاهی ایده‌آل مطابق با قوانین ایکائو را در بجنورد پیاده کرده است.

 

 امکاناتی برابر با فرودگاه مشهد

سید مهدی رزاز افزود: دارا بودن آی آل اس، طولانی‌ترین باند و مجهزترین ترمینال از جمله مزیت‌های فرودگاه بجنورد به شمار می‌آید و به جرأت می‌توان گفت فرودگاه بجنورد با فرودگاه مجهزی مانند مشهد قابل برابری است.

وی با بیان اینکه فرودگاه بجنورد بر اساس نظر کارشناسان حوزه هواپیمایی دیگر ظرفیتی برای افزایش امکانات و خدمات ندارد٬ تصریح کرد: بجای اینکه تراوشات ذهنی خود را در خصوص فرودگاه بجنورد بیان کنیم بهتر است با واقعیت کنار بیاییم. بنده دوست دارم ایرباس 320 در فرودگاه بجنورد تیک‌آف کند اما واقعیت می‌گوید این‌کار امکان ناپذیر است.

وی در خصوص وضعیت نهایی فرودگاه بجنورد گفت: فرودگاه بجنورد فرودگاهی خاص، با شرایط خاص است که تنها هواپیماهای خاص می‌توانند در آن بنشینند.

 

 اظهارنظر مسئولان استان "علمی" نیست

رزاز در ادامه اظهار داشت: رفرنس فرودگاه بجنورد، نامه‌ها و طرح جامع مطالعاتی فرودگاه‌های کشور است و نمی‌توانم توجهی به اظهار نظرهای نمایندگان و دیگر افراد داشته باشم.

 مشکلات یکی پس از دیگری

مدیر فرودگاه بجنورد با تاکید بر اینکه شرایط فرودگاه بجنورد پس از تمام هزینه‌ها٬ همین است که هست، مشکلات فرودگاه را برشمرد و گفت: در صورتی که دید خلبان بالای 5 کیلومتر بوده و شرایط جوی و غلظت ابرها مطلوب باشد، آنوقت می توانیم به سراغ تهیه هواپیماهای فوکر که مناسب شرایط فرودگاه بجنورد است برویم. اما آیا این مدل هواپیما در کشور آماده پرواز هست یا خیر؟

وی افزود: حال بگذارید دوستان بگویند من کوه را جابه‌جا می‌کنم و فلان؛ بی فایده است. اکنون زمانی است که تمام داده‌ها براساس اطلاعات و دستگاه‌هاست. لذا باید با سند صحبت کرد.

 

 خاموشی 4 ساله دستگاه آی ال اس

مدیر فرودگاه بجنورد عنوان کرد: بر اساس نامه سازمان هواپیمایی کشور فرودگاه بجنورد با توجه به شرایط جغرافیایی توان پاسخگویی به دستگاه آی ال اس را ندارد و باید خاموش شود. وقتی فرودگاهی در منطقه کوهستانی «آی ال اس» آن خاموش شد یعنی دیگر هواپیمایی نمی‌تواند به آن منطقه بیاید.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل فرودگاه نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد، افزود: براساس اسناد، در سال 80 گفته‌اند که فرودگاه بجنورد توانایی نصب آی ال اس را ندارد اما در سال 92 شاهد آن بودیم که این دستگاه گران قیمت را خریداری کرده و نصب کرده‌اند.

 

 دست آویزی برای جلب توجه افکار عمومی

رزاز در خصوص قول‌های فراوانی که مسئولان و نمایندگان استان در خصوص فرودگاه بجنورد می‌دهند اظهار داشت: استانی که پتانسیل‌های موجود آن برای سرمایه‌گذاری در اکثر موارد مغفول واقع شده، مشخص است که فرودگاه دست‌آویز خوبی برای جلب توجه افکار عمومی خواهد شد.

وی افزود: مسئولان تا کی قرار است از پاسخگویی طفره رفته و واقعیت را به مردم نگویند. فرودگاه بجنورد فرودگاه خاصی است که در شرایط بحرانی و شش ماه دوم سال توانایی انجام پرواز را ندارد.

مدیر فرودگاه بجنورد خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری‌ها باید بر اساس پتانسیل‌های موجود در نظر گرفته شود که متاسفانه این موضوع در خصوص فرودگاه بجنورد انجام نگرفته و شاهد بسیاری از هزینه‌های بی مورد بوده‌ایم.

وی در پایان گفت: فرودگاه بجنورد مانند معلولی است که از آن انتظارات بی‌جا داریم بلکه باید با آن کنار آمده و واقعیت را بپذیریم.

به گزارش اترک، امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر به درکِ مشکلات فرودگاه مرکز استان برسند. چراکه لازمه تغییر شرایط و بهبود اوضاع، قبول ایرادات و نواقص این فرودگاه است تا پس از آن با هم اندیشی و برنامه ریزی، قدم های مسئولان برای اجرای تصمیم درست برداشته شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه