ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

فرسودگی 31 درصدی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب

اترک: قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از فرسودگی 31 درصدی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب فرسوده در این استان خبر داد.

به گزارش اترک، رضا عطایی با اشاره به اینکه تاسیسات انتقال آب دارای عمر مشخصی هستند که بعد از گذشت زمان باید تعویض شوند، گفت: طول عمر خطوط انتقال آب و شبکه توزیع آبرسانی ۲۵ سال است که بعد از گذشت این مدت باید تعویض شوند.

وی افزود: از سوی دیگر باید موضوع توسعه خطوط و شبکه‌ها را نیز در نظر گرفت که همزمان با توسعه خطوط، شبکه و خطوط قدیمی باید نوسازی شوند.

عطایی ادامه داد: در این استان حدود 4500 کیلومتر شبکه توزیع و 2500 کیلومتر خط انتقال آب وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد: ۳۰ درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در حوزه شهری و ۳۳ درصد نیز در حوزه روستایی فرسوده هستند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: اگر این میزان از خطوط بازسازی شوند و آبی که هدر می‌رود مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند کمبود آب مورد نیاز ۱۲ درصد از مشترکان استان را تأمین کند.

وی با بیان اینکه برای نوسازی خطوط و شبکه‌های انتقال آب برای هر کیلومتر رقمی حدود یک میلیارد تومان نیاز است، افزود: علاوه بر اینکه در این راستا با محدودیت اعتباری مواجه هستیم، اعتبارات تخصیص داده شده بصورت غیرنقدی و بصورت اسناد خزانه اسلامی است.

عطایی تاکید کرد: بدلیل عدم وجود اعتبارات نقدی، مناقصات مورد استقبال پیمانکاران قرار نمی‌گیرد. 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه