ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش گستره پوشش بیمه‌ای با طرح دارویار

اترک: سرپرست معاونت غذا و دارو علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دولت با اجرای طرح دارویار، علاوه بر اینکه پرداختی مردم را ثابت نگه می‌دارد، پوشش بیمه بیشتری را هم برای داروها اعمال می‌کند.

به گزارش اترک، سیدعلی وکیلی اظهار داشت: طرح دارویار از ۲۳ تیرماه سالجاری در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور اجرا شد و پس از اجرا، یارانه دارویی مستقیم به دست بیماران می‌رسد و از هدر رفت منابع مالی و قاچاق دارو نیز جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف و ضروری بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون و قلبی عروقی تحت پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: جدای از اینکه داروهای OTC (داروهایی که بدون تجویز و نسخه پزشک، امکان تهیه از داروخانه‌ها وجود دارد) افزایش قیمت نداشته است، ۱۱۹ قلم از این داروها نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وکیلی بیان کرد: بیمارانی که با پوشش بیمه‌ای و نسخه معتبر به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، نه تنها افزایش قیمتی در تهیه داروها نخواهند داشت بلکه در تهیه برخی داروها نیز با کاهش قیمت مواجه می‌شوند.

وی یادآور شد: در قالب اجرای این طرح، سه دهک پایین درآمدی کشور، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه شده‌اند و سایر دهک‌های درآمدی کشور نیز تا سه ماه مشمول بیمه سلامت هستند به گونه‌ای این افراد با مراجعه به سامانه بیمه سلامت، خود و سایر اعضای خانواده را بیمه می‌کنند.

وکیلی افزود: در این طرح نسخه بیماران مزمن در صورت صلاح دید پزشک معالج تا ۲ بار بدون نیاز به تجویز مجدد پزشک تمدید می‌شود.

وی جلوگیری از قاچاق معکوس دارو، کاهش مصرف خودسرانه دارو، مهیا شدن زمینه صادرات دارو توسط تولید کننده، ارائه یارانه به مصرف کننده را از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح دارویار دانست، یادآور شد: با اجرای دقیق این طرح، برخی کمبودات احتمالی دارویی در سطح داروخانه‌های کشور نیز برطرف می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین از نظارت دقیق بر اجرای این طرح در سطح استان خبر داد و افزود: به صورت مستمر تیم‌های بازرسی دانشگاه علوم پزشکی استان در تلاش هستند تا این طرح به خوبی و با دقت اجرا شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه