ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان شمالی تأکید کرد: مسئولان استان دقت کنند که مسکن نهضت ملی در خراسان شمالی به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود و مردم به زحمت نیفتند.

به نوشته ایسنا، صادق اسپیدکار اظهار کرد: مسکن در خراسان شمالی یکی از موضوعاتی است که آسیب‌های اجتماعی عدیده‌ای را ایجاد کرده پس باید به نکاتی که سبب آسیب زا بودن آن به ویژه در مسکن مهر بوده است توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: در طرح‌های مسکن اجرا شده طی سالهای گذشته، طرح جامع شهری مدنظر قرار نگرفته و فضاهایی برای مسجد، پارک و مدرسه بر اساس رشد منطقه در نظر گرفته نشده است.

وی عدم وجود استاندارد برای نصب آسانسورها را نیز یکی از دیگر مشکلات این حوزه دانست و افزود: عدم حضور نماینده اداره کل استاندارد از بدو ساخت در واحدهای مسکونی سبب شده تا استانداردهای لازم در این خصوص رعایت نشده باشد؛ همچنین بدون تأیید استاندارد نیز نباید در این پروژه‌ها آسانسور نصب و راه اندازی شود.

اسپیدکار به کارگیری پیمانکاران باتجربه را یکی از ملزومات مهم اجرای مسکن نهضت ملی در استان دانست و گفت: واگذار کردن ساخت پروژه‌های مسکن ملی به پیمانکاران بی‌تجربه قابل قبول نیست و باید از پیمانکارانی استفاده شود که تجربه کافی در این حوزه را دارند تا آسیب‌های مسکن مهر به وجود نیاید.

وی ضرورت تعامل و همکاری با اداره ثبت برای اخذ اسناد و واگذاری آن‌ها به مالکان پس از ساخت واحدهای مسکونی را نیز یکی دیگر از موضوعات مهم در این حوزه عنوان کرد.

وی بیان کرد: مسئولان استانی باید توجه کنند که اعتبارات را به گونه‌ای در نظر بگیرند که منجر به نیمه کاره ماندن بعضی از پروژه‌ها نشود؛ همچنین باید از مصالح مطلوب برای ساخت این واحدهای مسکونی استفاده شود تا مشکلات عدیده کنونی پیش نیاید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان شمالی، نظارت مهندسان بر روند ساخت پروژه‌های مسکن را یکی از موضوعات اساسی دانست و گفت: مهندسان ناظر باید در طول ساخت این پروژه‌ها حضور داشته باشند؛ متاسفانه بعضاً با مهندسانی مواجه هستیم که نهایتاً ماهی یکبار سر پروژه حاضر می‌شوند و در نهایت اقدامات را تأیید می‌کند که اینگونه رفتار سبب به وجود آمدن مشکلاتی همانند متروپل می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرهای کوچک، نظام مهندسی نظارتی بر روند ساخت پروژه ندارد و بنیاد مسکن نیز صرفاً بر سازه نظارت می‌کند؛ یعنی نظارتی بر تاسیسات نیست، لذا این موضوع نیز باید مورد تأکید قرار گیرد و بر مصالح بکارگیری در پروژه‌های شهرهای کوچک نیز نظارت شود.

وی تصریح کرد: ادارات و مجموعه‌های خدمات رسان نیز باید پس از احداث این پروژه‌ها با یکدیگر هماهنگ باشد و این اتفاق نیفتد که هر مجموعه به‌صورت جزیره‌ای برای انجام کار خود بارها و بارها اقدام به تخریب آسفالت و کنده‌کاری نماید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی تأکید کرد: عدم رعایت هر یک از این موارد، مصداق ترک فعل خواهد بود و دادگستری برای پیگیری آن‌ها ورود خواهد کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه