ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

گلایه رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از عدم اجرای مصوبات سفر رئیس وقت دستگاه قضا

اترک: رئیس کل دستگاه قضا در خراسان شمالی از عدم اجرای مصوبات سفر رئیس دستگاه قضای وقت به استان انتقاد کرد.

به گزارش اترک، حجت الاسلام براتی زاده در نشست خبری گفت: آیت الله رییسی در زمان ریاست قوه قضاییه به خراسان شمالی سفر کرد که در این سفر اجرای ۹ پروژه در این استان مصوب شد اما هیچ کدام از این پروژه‌ها اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه یک سال و نیم از سفر ایشان به استان سپری شده، افزود: اما هنوز مصوبه‌های حوزه دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی نشده و یک سال است که آقای رییسی رئیس قوه مجریه است و مطالبه ما در سفر پیش روی ایشان به استان توجه به این اجرای این پروژه‌ها است. 

+برخورد با مسیولانی که ترک فعل دارند

حجت الاسلام براتی زاده همچنین در خصوص تقلیل پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا اظهار کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، برخورد با مسوولان که  در انجام تکالیف قصور و ترک فعل دارند، اجرای به موقع احکام قضایی و ...از اولویت‌های امسال در این دستگاه است.

+افزایش ۹ درصدی پرونده‌های قضایی استان

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین از افزایش ۹ درصدی پرونده‌های قضایی وارده به دستگاه قضا خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۴۲ هزار و ۴۰۱ فقره وارد دادگستری استان شد که این رقم نسبت سال ماقبل آن ۹ درصد افزایش یافته است و افزایش بیش از ۲۰ هزار موردی در شمار پرونده‌های وارد شده به دادگستری استان در یک سال، غیرقابل توجیه است.

وی با بیان اینکه افزایش پرونده‌ها سبب بیشتر شدن فشار کاری همکاران ما در مجموعه‌های قضایی می‌شود، ادامه داد: در این راستا، افزایش اقدامات پیشگیرانه و کاهش اطاله دادرسی در دستور کار ما قرار دارد.

حجت الاسلام براتی زاده اطاله دادرسی را ابر چالش دستگاه قضایی دانست و گفت: در این راستا، میانگین مدت زمان رسیدگی تا اجرای پرونده‌ها در استان از ۸۴ روز طی سال ۱۳۹۹ به ۷۱ روز کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز بدون احتساب اجرای احکام، از ۶۲ روز طی سال ۹۹ به ۵۱ روز در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

به گفته وی، این در حالیست که پارسال ۲۳۹ هزار و ۶۹۰ فقره پرونده در استان مختومه شد. 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه