ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عدم مشاهده بیماری تب کریمه کنگو در خراسان شمالی

اترک: مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در این استان مشاهده نشده است.

به گزارش اترک، فیض الله برزگر با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است، اظهار کرد: این بیماری از دام به انسان منتقل می‌شود بنابراین شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از مکان‌های مطمئن خریداری کنند.

وی افزود: از آنجاییکه گوشت موجود در قصابی‌ها از کشتارگاه‌ها تهیه و در آنجا نظارت‌های لازم بر روی دام زنده و دام کشتار شده انجام‌شده، مکان مناسبی برای خرید گوشت است.

برزگر ادامه داد: کشتار دام در کشتارگاه زمینه ریشه کن شدن بیماری مهلک تب کریمه کنگو را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های کشنده میان دام و انسان است، افزود: این بیماری در دام‌ها بدون هیچ نشانه است و از طریق گزش کنه از دام بیمار به انسان منتقل می‌شود.

به گفته این مسئول در فصول گرم سال با توجه به فعالیت بیشتر کنه‌ها امکان انتقال این بیماری نیز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: با کشتار دام در محل کشتارگاه‌ها، گوشت‌های استحصالی به مدت حداقل ۲۴ ساعت مراحل پیش سرد را گذرانده؛ در نتیجه عوامل بیماری زا از بین رفته‌اند و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر گوشت مورد نظر را مصرف کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: در روستاها و افرادی که دسترسی به کشتارگاه ندارند به منظور پیشگیری از بروز این بیماری از توان و پتانسیل پست‌های دامپزشکی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دامدار، سلاخ، قصاب و دامپزشک ازجمله افرادی هستند که بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند، گفت: به این افراد توصیه می‌شود تا به هنگام تماس با دام مراقبت و پوشش‌های لازم را رعایت کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه