ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بازگشت ۷۵ هکتار زمین ملی خراسان شمالی به بیت المال

اترک: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: امسال ۷۵ هکتار زمین ملی و منابع طبیعی استان از تصرف سودجویان خارج شد و به بیت المال بازگشت که این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش اترک، حجت الاسلام رضا براتی زاده در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با تبریک هفته جهاد کشاورزی بر اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال در زمین‌های ملی و منابع طبیعی استان و پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ تأکید و آن را اولویت مهم دستگاه قضایی در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های مسوول در قبال صیانت از حقوق بیت المال وظیفه دارند و باید تلاش کنند تا با کمترین هزینه از تشدید و تداوم نگرانی‌ها و تحمیل ضرر و زیان به ثروت‌ها و ذخائر ملی و انفال جلوگیری کنند زیراکه تجربه نشان داده نگاه مقابله‌ای که در قالب تشکیل پرونده قضایی، فرایند دادرسی و اجرای حکم تعریف می‌شود و بر محور اجرای مجازات متمرکز است نمی‌تواند آنگونه که بایسته و شایسته است سازنده و مؤثر باشد بلکه در مواردی نیز می‌تواند دردسرهای جدی تولید کنند و بعضاً مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تلاش می‌کنیم برنامه‌های پیشگیرانه و بازدارنده را به بهترین وجه ممکن بکار بندیم تا جامعه و افراد و نیز حاکمیت در مقابل مشکلات بعدی مصونیت یابند گفت: چنانچه ساخت مسکن و مستحدثه غیرقانونی باشد آثار این نگرانی‌ها در حوزه‌های مختلف مضاعف و مشهود خواهد بود بر این اساس انتظار این است با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اجازه انجام کار غیرقانونی گرفته شود و نباید کار تا جایی پیش برود که منتهی به تشکیل پرونده قضایی شود و در ادامه صدور و اجرای احکام قانونی را در پی داشته باشد که این روال هم برای فرد متخلف و خاطی و هم برای نظام و حاکمیت هزینه تولید می‌کند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان شمالی با انتقاد از تداوم بروز مصادیق تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان علیرغم اقدامات انجام‌شده به ویژه طی سال‌های اخیر، این اقدامات را ناکافی دانست و از عزم و اراده شورای حفظ حقوق بیت المال در سال جاری برای ورود جدی‌تر در این حوزه خبر داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با هشدار در خصوص هر گونه قصور و تقصیر از سوی مدیران دستگاه‌های متولی گفت: ما انتظار داریم تمامی دستگاه‌های مسوول ازجمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس مقررات قانونی عمل کنند و از رفتار محافظه کارانه اجتناب ورزند و همانگونه که مقررات قانونی در مواردی به صراحت مجوزهای لازم را برای نقش آفرینی فعال به آنان داده عمل به تکالیف و تعهدات منطبق با موازین قانونی را فصل الخطاب قرار دهند و امیدواریم کار به جایی نرسد که مجبور شویم برای مدیر یا مسوولی از باب ترک فعل اعلام جرم نماییم و تشکیل پرونده دهیم.

+آزادسازی حدود ۳۳ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم از اجرای ۶۹ فقره دادنامه (احکام قضایی) منجر به رفع تصرف از ۷۵ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی استان در ماه‌های ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش شورای حفظ بیت المال استان حدود ۳۳ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد شد.

سید جواد ایلالی اظهار داشت: این میزان رفع تصرفات در بازه زمانی تیرماه پارسال تا روزهای پایانی خردادماه جاری انجام‌شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه